Het probleem is dat de motor niet start als hij buiten staat in de kou dus 5graden en kouder! Heeft de auto een maal een keer gelopen dan geen problemen. De storingen uitgelezen maar er zat niets in. De temperatuursensor eens los getrokken en dan koud geprobeerd maar dat had helemaal geen resultaat! Als de motor aanslaat dan loopt hij ook meteen 100% en trekt meteen ook goed! De wagen heeft net grote beurt gehad bij de dealer en de distributieriem hebben ze daar ook vervangen? ooh ja het is een 1.6 16v van 2001 met net 100000km.
Wat zou ik eerst proberen nokkenassensor misschien? Spanning op de computer en massa? Startonderbreker, elektrisch gedeelte van het contact misschien? Het is moeilijk zoeken als hij helemaal geen storingen opslaat!
Geplaatst door snaponboy (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
Siem Bijman (140) PRO, 18 jaar geleden
Niet alles wordt opgelost door de storingen uit te lezen. Ik neem aan at hij wel start, maar niet aanslaat? Uiteraard wel mee beginnen, maar als er geen storingen zijn opgeslagen dan toch eerst eens meten of er een signaal van de nokkenassensor komt. Of zelfs eerst eens meten of er een vonk is....
Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden
Is de startsnelheid niet te laag in de kou ,door een wat slechter wordende accu.
Dan geeft de BDP sensor een te lage spanning af naar de ECU en zal de ontsteking niet gaan vonken.
Dit soort problemen kom ik nu het kouder word meer en meer tegen.
Hans
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
BDP-gever en stekker vervangen, voor de kosten van deze onderdelen kan je niet storingzoeken. Nokkenassensor zal je niet vinden op deze motor.
j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden
Inderdaad Hans de meeste startproblemen onstaan in de kou door een slechte accu.
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
En accu-problemen worden niet herkend door een prof?
j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden
Henk, wat is een prof.
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Nou John, prof is een afkorting van 'professional'. En wil je weten wat op problemcar.nl onder professional wordt verstaan dan moet je eens kijken bij 'uitleg'. Daar staat;
....Belangrijk is wel dat je je bericht of vraag op de goede plaats neerzet. Dus professionals (monteurs, vakmensen enz...) op hun deel op de site: professionals, en particulieren (degenen niet werkzaam in de autobranche) op hun deel van de site: particulieren.....
j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden
Henk, ik bedoelde het satirisch Want ik ken veel mensen die zich zo noemen maar het toch niet zijn.
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Haha, ik dacht al; 'wat een eikel'. Maar dan had ik je opmerking verkeerd geïnterpreteerd, mijn fout dus.
j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden
Geeft niets hoor Henk want we proberen allemaal hier om onze medemens op de weg te houden.
a.s.r. (0) PRO, 18 jaar geleden
Heb bij een scenic laats de twee bruine relais vernieuwd in zekeringkast onder motorkap. motor ging goed rond maar had geen vonk. een v/d twee schakeld voeding naar de bobine's. uit voorzorg alle twee vernieuwd.
snaponboy (0) PRO, 18 jaar geleden
Het probleem is nog steeds niet opgelost, soms dan start deze auto niet en als ze hem dan een paar uur laten staan dan slaagt hij d'n eerste klap aan. Nog steeds geen storingen en bijna alles overgezet van een zelfde scenic dus ook die bruine relais!
janh5107 (0) PRO, 18 jaar geleden
kontroleer (overbrug) de massa kabel van de accu eens.
J.E