Renault Scenic: stationair

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

De auto loopt koud redelijk.
Als de auto warm wordt begint hij steeds meer in de uitlaat te ploffen net of de ontsteking verkeerd staat. Ik heb de pen bobines al vervangen maar dit heeft niks geholpen.
groeten mark

markie

Geplaatst door markie (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

markie (0) PRO, 16 jaar geleden

Het probleem is nog steeds aanwezig wie kan mij helpen.
groeten mark

alex drost (0) PRO, 16 jaar geleden

krijg je wel een goed signaal van je krukas positie sensor en je temp. sensor?

markie (0) PRO, 16 jaar geleden

'Ben bezig geweest met de auto en dacht dat het probleem opgelost was.
Nu ben ik er achter gekomen dat als de airco aanslaat het probleem weg is.
De auto loopt zonder airco 750 toeren
Met airco loopt de motor 950 toeren en is het probleem weg.
Wie kent dit probleem of kan het stationair toerental versteld worden.
Volgens mij zit het probleem in het stationair toerental.
groeten mark

AS1 (105), 16 jaar geleden

hoe zien de bougies er uit? die zijn ook gewisseld?
Verder, heeft deze nog stelbare kleppen? Onjuiste klepspeling kan ook zoiets geven.

Gasklephuis schoonmaken is sowieso een goed plan. Stat. toerental is al jaren niet meer afstelbaar. Je kunt wel de stappenmotor v/h stat. toerental schoonmaken.

tsjahetisaltijdwathe (0), 16 jaar geleden

je kunt bij deze modellen kun je het stationair toerental met behulp van testkast (clip) aanpassen meestal. Als ik dit verhaal lees lijkt het me eerder een ontsteking of compressieprobleem. het is moeilijk om aan de hand van dit verhaal hier een conclusie te trekken

sjaak r (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=tsjahetisaltijdwathe]je kunt bij deze modellen kun je het stationair toerental met behulp van testkast (clip) aanpassen meestal. Als ik dit verhaal lees lijkt het me eerder een ontsteking of compressieprobleem. het is moeilijk om aan de hand van dit verhaal hier een conclusie te trekken[/quote]
Bij een scenic kan je het stat toerental niet aanpassen met de clip.

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

is een duidelijk ontstekingsprobleem, heb het al eens eerder met een oudere auto gehad, problemen verdwenen toen nadat de achteruitverwarming werd aangezet ( dynamo trok extra vermogen, ontsteking corrigeert zichzelf). Was toendertijd een vacuumvervroegingsprobleem, dus het probleem zal in dezelfde hoek zitten, maar nu electronisch, oftewel, krukas/nokkenaszender zou verdacht zijn ( geven hogere spanning af naarmate motor hogere toeren loopt.)

Groeten Marcel

the4men (0) PRO, 16 jaar geleden

haal gewoon de het gasklephuis er maar af twee lange torx en dan trek je het luchtfiterhuis weg dan twee boutjes m6 pak je het gasklephuis er zo af goed schoonmaken en klaar is kees

markie (0) PRO, 16 jaar geleden

Gasklephuis zuiver gemaakt probleem het zelfde.
Contact gehad met de dealer die kende dit probleem en gaf een goede goedkope oplossing.
De motor kan je iets hoger in toeren laten draaien door de schakelaar welke op de stuurbekrachtegings slang zit door te verbinden.
Probleem is nu weg.
Iedereen bedankt voor het mee denken
groeten mark

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

het probleem is niet weg, het symptoom is weg.

AS1 (105), 16 jaar geleden

De oorzaak is niet weggenomen. Best wel onbevredigend voor ons hier...maar ja de klant wil een oplossing en omzeilen is ook een manier...

willyvan (5) PRO, 16 jaar geleden

als klant maar blij is zonder dat ie leegloopt is het beste toch,al is het met een omweg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.