Bij het starten met koude motor, loopt de motor stationair niet zo mooi,
eerder schokkend alsof ie wil uitvallen en rookt dan ook nogal.
Hij blijft ook roken tijdens het rijden, maar vermindert wel
naarmate de motor warmen wordt. Bij normale bedrijfstemp
rookt ie ook niet meer dan vroeger.
Koppakking is wel pas vervangen.
Zou het de automatische "choke" kunnen zijn?
Het contact op de cilinderkop is gedemonteerd geweest alsook
het kabeltje dat het hefboompje op de dieselpomp bedient.
Dat kabeltje is wel terug op dezelfde plaats gemonteerd.
(Te zien aan de plaats waar het kabeltje platgedrukt is door de bout)
Greetz,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nico hoe zijn de verstuivers is er niet een bij de leeg druppelt en dat hij daardoor zo raar start.
lijkt me verstandig om je verstuivers telaten testen tenminste als de km stand boven de 100000 km is.
groetjes jan.
Bedankt voor de raad.
Motor heeft nu 115.000km.
Kan je me misschien ook zeggen hoe ik de "choke" juist kan afstellen?
Greetz,
18 jaar
nico ik weet het niet hoe het volgens de fabrieks gegevens gaat.
ik doe het als volgt ; ik laat de motor warm draaien en als hij warm is dan zorg ik er voor dat het hendeltje en de bevestiging van het kabeltje een tikje speling heeft zodat ik zeker weet dat hij van het versneld stationiar af is.
groetjes jan.
Ok, bedankt.
Ik ga het morgen controleren.
Is het dan nog niet opgelost, verstuivers laten testen.
Groeten,
Nico
18 jaar
Zijn je gloeibougie's en klepspeling al gecontroleerd?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Express of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar