Renault Megane: stationair onregelmatig/schommelend

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 e

na de kleppen te hebben gecontroleerd,compressie test heb laten uitvoeren , nieuwe bougies,nieuwe lambda sonde, gasklephuis om laten wisselen,bdp sensor laten controleren, bobine laten controleren, ben ik er nog steeds niet achter waarom ik de motor niet stationair mooi rond kan laten lopen ? wie heeft er nog een suggestie?


toerental blijft stationeer wel constant

midiland

Geplaatst door midiland (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

sjaak r (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat bedoel je met niet mooi rond terwijl hij wel constant blijft?
Deze motoren zijn altijd een beetje zenuwachtig.

midiland (0), 17 jaar geleden

Beste Sjaak, ondanks dat de motor toch stationair egaal draait zaagt de motor een beetje , zelf als je achter het stuur zit merk je het , het is net alsof de auto een beetje heen en weer gaat, het klinkt misschien een beetje sterk overdreven maar het is toch zo, het lijkt wel alsof je in een tracktor zit.

AS1 (105), 17 jaar geleden

Alsof hij op 3 poten loopt dus. Blijft over: een van de injectors of toch een van de bobines (meting is niet altijd betrouwbaar).
Is dat opeens ontstaan of altijd al zo geweest?

midiland (0), 17 jaar geleden

hallo AS1, het is opeens ontstaan en na onze menng na het kleppen stellen maar toemaar zeker weten doen we het niet , we hebben de conectors los gehaald van de injectors en de motor begint dan slechter te lopen, dus dat is denk ik wel goed, en het zelfde geldt voor de bobines als we de bougiedoppen eraf trekken dan begint de motor slechter te lopen, maar inderdaad het is net alsof de motor een beetje op 3 poten loopt.

limp (0) PRO, 17 jaar geleden

slangetje van je map sensor misschien gescheurd loopt hij ook beroerd

Santa (0), 17 jaar geleden

Valse lucht via een scheurtje in een slangetje....?

robpolo (0), 17 jaar geleden

hoi, ik heb ook een 1.6e en een veel voorkopmend probleem is dat de naald van de stappenmotor vervuild is, deze zorgt voor het stationaire toerental, deze kan je simpel losdraaien met twee schroefjes en dan kan de naald worden schoongemaakt. Zorg er voor dat de naald in de goede stand wordt teruggezet want anders loopt de auto over de 5000 toeren als je em weer wilt starten. Mocht hij toch op hoge toeren blijven een aantal keren de motor starten totdat de naald in de goede stand terugvalt. succes...

klik hier voor een beschrijving met foto's http://www.meganeclub.nl/index2.html
ga naar FAQ en klik dan bovenaan op "reinigen stappenmotor" er staat ook beschreven waar de slang van de MAP sensor als deze gescheurd mocht zijn.

AS1 (105), 17 jaar geleden

[quote=midiland]hallo AS1, het is opeens ontstaan en na onze menng na het kleppen stellen maar toemaar zeker weten doen we het niet[/quote]
Je bedoelt na een eerdere reguliere kleppenstellen? Intussen vanwege het probleem opnieuw gesteld? Anders ga je denken dat het kleppenstellen mislukt is...

limp (0) PRO, 17 jaar geleden

robpolo je moet de naald niet terug monteren in uitgetrokken toestand beetje induwen en net niet vast zetten
dan het contact een paar keer aan en uitzetten dan komt de stift op zijn goede plaats te zitten en dan dat laatste tikje aan de twee schroefjes geven loopt dan direct perfect even laten draaien voor stationaire regeling en klaar istie
oja bijna vergeten map slang is dan gescheurd meestal bij de map sensor zelf ff checken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.