Gek word ik er van. Al een tijdje 'vliegt' er om de haverklap een storing in onze Kangoo. De dealer kon me, na uitlezen, vertellen dat het om het gasklephuis (of smoorklephuis) ging. Dit onderdeel is, door een ander bedrijf (dealer van een ander merk), vervangen.
Drie weken lang ging het goed, daarna vloog de storing er weer in. Wat bleek? Het nieuwe onderdeel moest ingeleerd worden. Daarna zou de storing verholpen moeten zijn. Helaas, de storing vloog er opnieuw in. Deze storing bestaat voornamelijk uit het wegvallen van vermogen, de auto heeft moeite om toeren te maken. Als de storing er in zit terwijl de auto uit is, is het zelfs niet mogelijk om te starten.
Een grondige analyse door de dealer leverde het volgende resultaat op; de rekeneenheid en de benzinepomp zouden vervangen moeten worden, evenals een paar pakkingen. Samen met het uurloon zou dit op een reparatie van 1100 euro komen.
Kan iemand me vertellen of deze diagnose mogelijk is, of dat er veel simpeler oplossingen zijn voor de omschreven storing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de bedrading van de rekeneenheid naar het smoorklephuis al eens omgelegd?
Zo niet dan zou ik dat eerst maar eens doen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar