auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: Storing ESP en inspuitsysteem defect

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 IDE :(

Beste mensen, na veel gelezen te hebben ben ik eigenlijk nog niets wijzer.
Zoeken op laguna and IDE levert inderdaad heel veel op, maar géén bruikbare oplossingen :S
Dus vandaar dat ik mijn verhaal post, met eventueel een oplossing, hopelijk kan ik andere mensen helpen.
Zonder na te gaan of dit model goed is of niet heb ik van een "bevriendde autoverkoper" een Renault Laguna Grand Tour Privilege gekocht in maart 2008.
Mooie auto werkelijk alles op en aan, bouwjaar 2003 met slechts 70.000 op de teller.
Godzijdank 6 maanden bovaggarantie erbij gekocht.

in juni 2008 krijgen we de eerste meldingen van een alleraardige damesstem die ik nu ondertussen wel kan SCHIETEN : ESP defect, inspuitsysteem defect, raadpleeg een Renault dealer.

Na uitschakelen van de auto en weer aanzetten loopt hij weer als een zonnetje.
Oorzaak volgende de dealer: Bobine.

maand later zelfde storing, oorzaak deze ronde volgens dealer : brandstofdruksensor.
Auto loopt vervolgens uit de bovag garantie, maar zo verzekerd de verkoper mij, als de auto weer kapot gaat "komen we er wel uit".
3 maanden later, wederom zelfde storing, autobedrijf waar auto gekocht was inmiddels opgeheven en verkoper niet meer thuis.
Oorzaak volgens dealer; 2 onderdelen kostenplaatje rond de 500,- (onderdelen weet ik niet meer, reparatie niet uitgevoerd) oh ja maar het kan ook vervuiling van de injectoren zijn, kunnen we nakijken kost je ook een slordige 1000,-

in plaats hiervan maar de computer gereset en weer vertrokken...

Krijg beetje het idee dat die dealers het ook niet weten en alles maar 1 voor 1 vervangen/proberen en ik ben malle pietje die steeds een paar honderd euri's in die bodemloze put moet duwen.....

Hierna 2 maanden zonder problemen gereden en tussentijds ook nog zo'n flesje van forte in de tank gemikt.
Wauw, zou het dan toch???

Tot vorige week dezelfde melding steeds vaker optrad.
Uiteindelijk valt de hele auto op vrijdag de 13de uit met een motornoodstop.

Sinds deze tijd staat de auto weer bij de dealer; vermoedelijke oorzaak brandstofdrukpomp voor of achter, of een lek, want de druk is slechts 14 bar. kosten: voor de pomp voor zo'n 500 euri de pomp achter 200.

Dus NIET de onderdelen die ze in november aangaven te moeten vervangen (want ook al weet ik de naam niet meer, dat was samen voor 500,-)

Krijg gister een telefoontje dat de auto het na het weekend weer prima doet, dus dat hij het vooral doet als ie warm is, of ik nog even geduld heb want ze moeten verder testen..

Handig ja, geen auto hebben met een zwangere vriendin en een kind van 2, neem de tijd joh!

Ik heb een brief opgesteld naar de verkopende partij (zij hebben nog 1 vestiging in het oosten van het land) dat zij mij een ondeugdelijk product hebben verkocht en de reparatie dienen te vergoeden of dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden alsnog.

Tevens een brief geschreven naar Renault Nederland met een coulance aanvraag.

de vorige 2 reparaties zijn naar mijn mening niet terecht of niet goed uitgevoerd...
Wát is nu dé oplossing voor dit probleem??
Alle onderdelen vervangen die betrekking hebben op het druksysteem waarschijnlijk?
Ik heb er geen moeite mee om nog 1x een reparatie uit te laten voeren, maar niemand geeft garanties dat die auto het hierna doet!
Dat is toch te belachelijk voor woorden.

ik begrijp niet dat Renault hier niets mee doet?? Zo moeilijk is het niet;
communiceren naar de dealers, autos uit die perdiode met die motor en die problemen de volgende onderdelen direct kostenloos vervangen.
Oké het kost ze wat geld, maar uiteindelijk heb je ook een soort van reputatie hoog te houden..




***UPDATE***
Zojuist bij de garage geweest blijkt de brandstofdrukregelaar het euvel te zijn.
Kosten reparatie incl uren: €450,-
Ze zijn denken heel goed mee en werken heel goed mee voor een oplossing.
Als de storing binnen 2000km (op en neer wintersport aankomende week, fingers crosst) optreedt wordt de vervolg reparatie geheel kostenloos uitgevoerd.
Al met al een supernette oplossing van de Renault Dealer..
Nu nog die 450,- terug krijgen danwel via de verkoper danwel via renault nederland.

Geplaatst door

Steefke (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gelukkig zij er ook nog goede dealers die een nette oplossing aanbieden.

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

probeer in het vervolg een uitdraai van de storingscode's mee te krijgen zodat je kan zien of het steeds dezelfde is en wordt het hier ook wat makkelijker mee denken.zo is er volgens mij een mededeling dat als de regelaar vervangen moet worden ook de sensor vervangen moet worden

abc 0
badge

15 jaar

sensor was al eerder vervangen, staat ongeveer in de tweede alinea., Moest ook twee keer lezen, zag regelaar staan, dacht gelijk, die was toch al vervangen, maar bleek dus de sensor.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Die is inderdaad in juli vorig jaar vervangen.

Blijkbaar worden die tegelijk vervangen als de connectoren van de sensor en de regelaar verschillen van kleur.(koper en zilver ivm oxidatie etc).

Dus uiteindelijk is er dan vervangen:
1x bobine
1x brandstofdruksensor
en nu dan 1x de regelaar.

Blijkbaar was er een tech specialist van Renault NL toevallig bij de dealer die het probleem herkende en de monteur als tip gaf de regelaar uit te lezen.
Deze stelt blijkbaar continu de brandstofdruk naar beneden bij tot hij uiteindelijk te laag wordt.
Máár dit doet hij alleen als de auto goed warm is..
Vandaag zetten ze dat ding er in en testen hem goed, mag de Renault morgen mee tijdens zijn vuurdoop:P
Van vervuiling was volgens de monteur geen sprake aangezien ze hem heel lang stationair laten lopen om op te warmen kunnen ze dat ook in de gaten houden?
Voor een ide motor loopt de auto blijkbaar uitzonderlijk "strak" stationair wat duidt op een schone motor..
Mjaja, voor de zekerheid pleur ik er nog maar zo'n potje forte in op reis, kan hij mooi nog ff extra schoon blazen die 1000 KM.

Ik kan niet anders zeggen dat Renault Dealer Arend in Eindhoven echt een super service verleend.
De garantie geven dat als de auto nu wéér in storing schiet ze hem gratis repareren vind ik echt super top.
heb de auto daar niet eens gekocht! Heel netjes, blijkbaar zijn er dus nog garages die wél servicegericht zijn!
Voor mij geen andere dealer meer dan Arend in de toekomst!!
Hulde.

Steefke 0

15 jaar

als een ide motor vervuilt is gaat hij stationeer schokken
meestal zijn dan de kleppen vervuild dit kan je helaas niet met een toevoeging in de tank oplossen omdat de benzine direkt wordt ingespoten
bij normale motoren zitten de injektors nog voor de kleppen en houden deze netjes schoon
omdat de olie dampen worden verbrand geeft dit kleverigge aanslag op de bovenkant van de kleppen.

ik denk iet dat renault je financieel gaat helpen omdat de auto ouder is dan 5 jaar en je hem niet bij een dealer hebt gekocht

het is allom bekend bij de renault dealers dat deze storing die jij had wordt veroorzaakt door de sensor of regelaar brandstofdruk hoofdinspuitbuis (het blijft altijd een gok) maar het is meestal de regelaar die met de vergulde stecker aansluiting

renaultcotech 0
badge

15 jaar

*update*
na bijna een jaar probleemloos (nouja op de kapotte versnellingsbak na dan) gereden te hebben geeft mijn fijne laguna wederom storingen aan het inspuitsysteem.
we gaan dus fijn weer van vooraf aan beginnen met deze #@%#&^$# bak!

Steefke 0

14 jaar

Maak liever een nieuw topic aan en beschrijf de symptomen nauwkeurig.
Ik gok op de bobines. Je hebt er volgens mij maar 1 laten vervangen. Grote kans dat er nu een andere aan de beurt is. Eigenlijk is het beter om ze allemaal tegelijk te vervangen.

sgm 0

14 jaar

een 2.0 ide heeft een bobine blok en geen pen bobine's.uitlezen en storings code's noteren

abc 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.