Hallo,
Ik heb problemen met mijn laguna 1.8 2002, storing inspuitsysteem, auto reageert niet meer op het gaspedaal, maar gaat stationair hard lopen, ongeveer 2500 tpm. Als ik een stuk had gereden en de motor uitzette en weer starte ging dat vrij slecht sloeg soms uit. heb ook het idee dat het alleen met warm weer gebeurd. Nou zag ik al veel oorzaken voorbij komen in dit forum maar weet iemand ook een direct probleem???
4 weken geleden dit probleem ook al gehad en toen zijn bij de renault oving in emmeloord de 4 bobine's en bougies vervangen maar nu dus weer hetzelfde probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt het probleem alleen voor bij LPG of ook op benzine?
Gisteren starte ik de auto en nog geen 20 meter verder kwam de storing al hij was nog aan het overschakelen denk ik. hij staat nu weer in emmeloord en ze gaan er morgen naar kijken maar als ik alle berichten hier zie kan het van alles zijn.
15 jaar
Rustig afwachten wat de garage gaat vinden.
Je melding dat het alleen bij warm weer gebeurt zegt me al genoeg. De inspuitcomputer onder de accu is waarschijnlijk aan het overlijden. Ik heb het verhaal al eens meegemaakt met mijn eigen Laguna uit 2002 met 1.8 16V op LPG. Storingsmeldingen als problemen met het aanstuurcircuit van de gasklep kreeg ik toen. Dan en dan gaan ze eerst de stekker op het gasklephuis vervangen als dat nog niet gedaan is, de bedrading ervan omleggen, gasklep vervangen en dan uiteindelijk de inspuitcomputer. Duur hobbyen vond ik het van Ahrend in Eindhoven.
Zelf zou ik de gok nemen en de inspuitcomputer meteen vervangen als je storingsmeldingen over de gasklep krijgt bij het uitlezen met de clip. Die inspuitcomputers gaan vaak stuk, net zoals de bobines. Dus dat ze die laatste hebben vervangen scheelt je in ieder geval problemen in de nabije toekomst.
15 jaar
dit is een probleem wat ik ook heb sinds enkele weken. Verschillende monteurs hebben er naar gekeken. Ondertussen is de BNP-sensor (?) vervangen, het gasklephuis schoongemaakt en later vervangen en nu gaan ze de bedrading tussen de rekeneenheid en het gasklephuis vervangen. En maar hopen dat dit de oplossing is!!?? Mij kunnen ze alles wijsmaken want ik weet er echt niets van, maar krijg steeds meer het idee dat ze maar wat doen en de klant betaald wel.
Maurice, ik jouw probleem opgelost?
15 jaar
Hey Tejo.
Vorige week hebben ze nieuwe software erop gezet en een sensor schoongemaakt en toen heb ik weer even kunnen rijden maar gisteren weer dezelfde storing gekregen dus de auto is aankomende maandag weer bij zn 2e huis DE GARAGE. Word er een beetje moe van en dit grapje heeft me tot nu toe al 682 euries gekost en nog steeds problemen. Heb net als jou ook een idee dat ze bij de garage niet weten wat ze moeten doen.
15 jaar
Hi Maurice,
gisteren gebeld dor de dealer: de bedrading vervangen waarna zij er mee zijn gaan rijden. Na enige tijd kregen ook zij de storing weer. Nu de oplossing: de rekeneenheid vervangen plus nog wat "draadbruggen (? ik kan mij niet precies herinneren hoe zij het noemden) voor het lieve sommetje van 1800 euro!! Ik heb ze al eens gevraagd wat ik krijg als ik de auto inruil waarna zij zeiden ongeveer 3500 euro. Dan lijkt mij 1800 euro wat aan de hoge kant. Ik ga denk ik maar eens een briefje sturen naar Renault Nederland om te zien of dit een normale manier van werken is. Dit kost mij echt klauwen met geld.
15 jaar
Een bedrag van 1800 euro voor het vervangen van de rekeneenheid (de inspuitcomputer onder de accu) lijkt me veel te hoog. Als ik me goed herinner heb ik in 2005 minder dan 800 euro betaald voor het vervangen van die rekeneenheid inclusief inlezen. Dat was bij een Renault dealer.
Ik blijf bij mijn conclusie van 5 augustus: de rekeneenheid geeft storing gasklep, dan is de rekeneenheid stuk. Als me dat nog eens lukt, ga ik met de auto langs bij een reparateur van auto-elektronica (diagtronics/actronics worden hier wel eens genoemd). Ik vermoed dat die voor een paar honderd euro de betreffende componenten kunnen vervangen.
P.S. Tejo, het was handiger geweest als je een nieuw topic had geopend.
15 jaar
Hey mensen het is lullig maar waar...
Ik heb zelf meerdere keren op het werk mee gemaakt maar het kan idd smoorklephuis of rekeneenheid zijn. Met het omleggen van de bedrading heb ikzelf nog nooit resultaat geboekt (dit word gedaan om inductiespanningen in de bedrading te ontlopen) maar of het een smoorklephuis is of de rekeneenheid dat kun je maar moeilijk zeggen, ik heb beide gevallen al mee gemaakt. Of het netjes is wat ze doen vind ik niet, ik probeerde laltijd eerst een smoorklephuis uit een showroom auto (1 uur werk wat de klant dan extra betaald), is het dan goed laat je hem zitten en anders is het echt de rekeneenheid. Of een revisie bedrijf het kan repareren weet ik niet (Renault werkt daar niet mee) maar bij andere merken heb ik er wel hele goede berichten over gehoord. In groningen zit AV tronics die schijnt er erg goed in te zijn.
Succes
Met vriendelijke groet,
Erik van Sloten
Wat ging er dan kapot aan dat smoorklephuis? Elektronica zit er niet in, alleen een weerstandsbaan om te bepalen hoe ver de klep open staat en een actuator.
15 jaar
Gisteren belde de Renault dealer en nu gaan ze de smoorklephuis vervangen volgens de monteur moet dit het zijn want volgens hem zit er al een nieuwe rekeneenheid in. Gaat me alleen weer bijna 500 euries kosten. hoop echt dat dit het is!!
Groeten Maurice.
15 jaar
Als het toerental 2500 RPM is, en de motor reageert niet op het gaspedaal (dit is dacht ik een electroniosch gaspedaal). Dan zit het probleem in het gaspedaal, om precies te zijn de potentio meters in het gaspedaal zijn dan defect. Een electronisch gaspedaal is uitgevoert met 2 potentio meters, als er 1 wegvalt dan is het toerental ca 1500rpm stat. Maar kun je nog rijden. Volgens mij is dus het gaspedaal defect.
nou brandt los ?
Hallo ?....
ZUCHT
HALLO ?
vragen is prima, maar ook graag de oplossing ...
zucht
...
Ja, nou is het wel genoeg!
15 jaar
Middag sorry dat ik zolang niks heb laten horen maar lag in 't ziekenhuis...
Ze hebben bij de dealer het smoorklephuis vervangen en heb nu ruim 600 kilometer gereden maar tot nu toe geen problemen meer gehad dus laten we het hopen dat het hier bij blijft. Met de dealer afgesproken dat als de storing terug komt dat ze het smoorklephuis weer terug nemen en dan krijg ik de oude terug en dat doen ze dan ook nog eens kosteloos dus dat vind ik prima geregeld.
Groeten Maurice.
15 jaar
Nou, het beste gewenst met auto en gezondheid!
15 jaar
Beste Maurice
Hoe is het afgelopen met de de laguna van je
lag het nou aan de smoorklephuis ?
ik heb nou het zelfde probleem met mijn laguna
alvast bedankt
14 jaar
Hallo heb hem inmiddels verkocht na bijna 2800 euro aan kosten vond ik het genoeg.
Die beste man bij de dealer riep alleen maar "er zijn vele wegen die naar rome leiden" Ze wisten het daar ook niet meer.
Alles wat ze vervangen hebben,
-4 bobine's
-4 bougies
-inspuitcomputer
-nieuwe software
-smoorklephuis
-kabelboom
-er zijn nog enkele draden omgelegd
-3 sensoren zijn vervangen vraag we niet welke..
En de storing bleef terug komen..
Dus uiteindelijk besloten de auto te verkopen..
Mvgr Maurice.
14 jaar
[quote=maurice1982]Hallo heb hem inmiddels verkocht na bijna 2800 euro aan kosten vond ik het genoeg.
Die beste man bij de dealer riep alleen maar "er zijn vele wegen die naar rome leiden" ze wisten het daar ook niet meer.
Alles wat ze vervangen hebben,
-4 bobine's
-4 bougies
-inspuitcomputer
-nieuwe software
-smoorklephuis
-kabelboom
-er zijn nog enkele draden omgelegd
-3 sensoren zijn vervangen vraag we niet welke..
En de storing bleef terug komen..
Dus uiteindelijk besloten de auto te verkopen..
Mvgr Maurice.[/quote]
14 jaar
Maurice bedankt voor je snelle reactie
wat rampzalig de laguna zeg
weet niet waar ik aan moet beginen met de storing van mij laguna
hier word je niet echt wijzer van
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar