Goede middag
Ik heb het volgende probleem
Als ik constant rijdt 110km/h bijvoorbeeld in ik rijdt bijvoorbeeld de brienenoordbrug op gaat het storingslampje branden en heb ik geen vermogen meer.Ik heb de auto uit laten lezen en bij de dealer zeggen ze dat de turbo er aan zit te komen omdat de turbo druk opdat moment te hoog is
Ik vindt dit een beetje vreemd want de auto heeft voldoende vermogen
PS :als ik opnieuw start is het lampje weer uit
Vrgr Corne
Geplaatst door cornecrezee@hotmail.com (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Is dit een variabele turbo? Dan zullen de schoepen wel vast zitten.
Zie: http://www.technologie-entwicklung.de/Ga...
cornecrezee@hotmail.com (0), 13 jaar geleden
is dit te verhelpen??
cornecrezee@hotmail.com (0), 13 jaar geleden
is dit te vehelpen???
ejnn (0), 13 jaar geleden
Oh, ik heb het ook wel eens gehad, maar dat heb ik niet terug gebracht na de turbo, maar na 1 sensor.
cornecrezee@hotmail.com (0), 13 jaar geleden
welke sensor was dit
vrgr corne
ejnn (0), 13 jaar geleden
geen idee meer.
De student (0), 13 jaar geleden
Als het stangetje naar de turbo vrij beweegt,dan regelt die ook mits membraam ok is.Bij mijn broers auto zat het vast waarschijnlijk door roet.Door de stang zachtjes over en 't weer te bewegen ging het weer .Result,full power.
ejnn (0), 13 jaar geleden
Ja, nu je het zegt, ik had toen de storing een aantal keer bij hoge snelheden 180+, toen is de turbodrukregelaar kapot gegaan en vervangen en is hij niet terug gekomen. Maar dat hoeft bij jouw niet de oorzaak te zijn. Is de speling van het asje van turbo gecontroleerd? Om op een elek. storing vast te stellen dat het meteen de turbo is, vind ik behoorlijk te snel.
cornecrezee@hotmail.com (0), 13 jaar geleden
bedankt tot zover
vrgr corne
Heino4267 (225), 13 jaar geleden
De crux in dit verhaal is: zit de turboverstelling vast in de maximale stand of niet?
De dealer kan dit zo voor je nameten.
Als jouw auto verder gewoon helemaal normaal rijdt duidt dat er m.i. op dat de turbo-verstelling normaal functioneert (dus niet vast zit).
In dat geval zou een afwijkende sensorwaarde de oorzaak kunnen zijn van de foutcode. Het verhaal hierboven over "de sensor" wordt dan een stuk voor de hand liggender.
Als je hier op dit forum niet voldoende info daarover vindt (lijkt mij sterk), is dat gegarandeerd te vinden op www.laguna2.de/forum/, inclusief welke sensor en waar die zit.