auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Twingo 2003: Stotteren en motorlampje

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: D4F A7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Hallo,

Mijn Renault Twingo stottert al een tijdje en het motorlampje brandt. Deze geeft na uitlezen storing aan bij lambda sonde/map sensor. Er zit olie in de inlaat en ook de map sensor was vies. Na schoonmaken was het stotteren een week weg, maar daarna ging het gewoon weer door. Hij heeft zelfs een keer gehad dat ie maar op 3 cilinders reed. Het lampje knipperde en ik kreeg de auto met veel geweld vooruit. Dit heeft zich vanzelf weer opgelost, maar ik ben bang dat dit vaker gaat gebeuren en er dingen kapot gaan.

Nu ben ik zelf een leek op dit gebied en een goede vriend van me heeft de boel schoongemaakt, maar hij heeft niet alle middelen om echt meer te doen. Ook kan hij door omstandigheden voorlopig er niet aan werken.

Het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn bij Twingo's, vanwege de carterventilatieslang die direct in het inlaatspruitstuk uitkomt? Maar dan lijkt het me dat er ook een oplossing voor is.

Iemand ervaring met dit probleem? Ik hoor het graag als er een oplossing voor is. Ik vind het voor deze auto te duur om hem gewoon naar een garage te brengen.

NB: de bobines en bougies zijn het niet.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

Dvdt1605 +110

al 4 maanden lid

Reacties

Als ie af en toe op 3 cilinders loopt, denk ik toch dat t probleem wel in de onsteking zit. Je zegt bobine en bougies zijn t niet, waarom niet?? Bougiekabels ook goed?

Zijn nagelopen en computer geeft geen overslag aan.

Dvdt1605 +110

20 uur

Als t lampje knippert, heb je cilinderoverslag. Deze oudere auto's slaan dat niet altijd direct op in de ecu.

Het probleem zit hem niet in dat ie 1 keer knipperde, dat is het gevolg van het andere probleem met de olie.

Dvdt1605 +110

20 uur

Heb je em opnieuw uitgelezen nadat je de sensor had schoongemaakt en de klacht even weg was? (Neem aan dat de codes na reparatie gewist waren?) Die onderdruksensor schoonmaken loopt vaak slecht af, je kunt em beter vervangen. Die motoren hebben idd vaak last van enige olie in het spruitstuk, maar ik heb daar nog zelden of nooit storingen door meegemaakt. Ook gaat de motor daar in principe niet van op 3 cil lopen. Is de sensor nu weer vuil? (even demonteren)

Je carterdruk zou te hoog kunnen zijn waardoor er teveel olie naar boven komt.
Ververs eens olie en doe er iets dikkere olie in 10w 40 is standaard ik weet niet wat er nu in zit.

Een catchcan monteren eventueel een optie?

Fles +225

18 uur

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.