Renault Renault Scenic: temperatuur loopt te hoog op + dealer problemen

Bouwjaar: 1998

de temperatuur van mijn Renault scenic 1.6 liep te hoog op.
tot de conclusie gekomen dat ook de koelvin niet aanslaat, afgelopen maandag auto naar de dealer gebracht, eind van de dag kon ik de auto weer ophalen, temperatuur was getest en de koelvin ook. koelsysteem was afgeperst en bijgevuld.
kostte 80 euro.

De volgende dag naar utrecht gereden ( ik had een iets hogere temp als normaal op de snelweg ) neem de afslag en de temperatuur
vliegt omhoog ( kokende motor ! ) en de auto slaat af, viel ook 20 minuten niet meer te starten !! ( waarschijnlijk motor compleet vast!! )
daarna kon ik hem nog naar een parkeerplaats rijden met weinig vermogen )

dealer gebeld en in overleg heb ik me weg laten slepen.
en de dealer gaat de problemen nu bekijken.
( ik heb trouwens de koelvin nooit aan horen of zien slaan zelfs niet
toen me temp zo hoog was )

wie is er nu verantwoordelijk voor de overige kosten die er nu bijkomen ??? ik kreeg net al een telefoontje dat me radiateur lek zou zijn en dat die vervangen moest worden a ¤300,-
dat zou niet tijdens het afpersen geconstateerd zijn.

Rotaderp

Geplaatst door Rotaderp (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik zou eerst de massaverbindingen van chassis naar motorblok en van chassis naar accu controleren, ik denk dat je probleem hier in zit ! Bekijk dit eerst maar eens dan kan het allemaal best meevallen.

Rotaderp (0), 18 jaar geleden

de auto staat nu weer bij de dealer, die bekijken de problemen.
maar ik vroeg wie er nu verantwoordelijk is voor de overige kosten aangezien ik hem weggebracht heb voor heetlopers ik de auto terugkrijg met "het is getest en alles is weer goed"
en binnen 80km met een heetloper+vastgeslagen motor aan de kant sta met alle ongemakken vandien.

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Garantie tot aan de deur... Tenzij zij iets fout hebben gedaan en het goed aantoonbaar is.

Heb je ze verteld de massa's dat ze de massa's na moeten kijken ?

buzzin (0), 18 jaar geleden

Ik weet niet om welke renault dealer het gaat, maar de dealers die ik ken zijn wel gewoon mee te praten hoor.
Als jij dit heb laten controleren en een dag later gaat het stuk is het duidelijk hun schuld.
Al kan het natuurlijk altijd dat je radiator pas lek raakte tijdens de rit naar utrecht. (Al lijkt het onwaarschijnlijk)

Rotaderp (0), 18 jaar geleden

nou als ik dat flik bij een klant om 1 dag langs te komen en hun betalen die dag gewoon, en de volgende dag hebben ze dezelfde problemen + nog meer problemen omdat ik het vorige probleem niet heb weten op te lossen maar wel gezegt dat ik het getest heb moet ik gewoon langskomen onder garantie om alles te komen oplossen....dus volgens mij werkt dat niet zo simpel met garantie tot aan de deur.

ze kijken de auto goed na...dus de massa's zouden ze ook wel nakijken.

Rotaderp (0), 18 jaar geleden

dealer scheept me af met dat ze alles gecontroleerd hebben en dat alles goed werkte in de werkplaats.
dus de kosten van de radiateur zijn volgens de dealer gewoon voor mij, als de koppaking naar de klote is moet ik dat ook gewoon betalen....iemand enig advies voor dit soort ongein ?

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als er iets stuk gaat dat al vervangen is door de garage is dat garantie ja, maar je radiateur was toch niet nieuw of wel ? Zeker als het probleem bij de garage niet te reproduceren is, is het altijd een beetje een gok wat de garage gaat doen. Soms gaat het goed soms gaat het fout. kwestie van goede afspraken maken bij zoiets van wat ze wel en wat ze niet mogen doen. Dat alles bij hun in de werkplaats goed werkte is geen garantie dat er verder niets stuk meer gaat, dat bedoelde ik met garantie tot aan de deur.

Advies: goede afspraken maken en wat let je om een kapotte koppakking ergens anders te laten maken, iemand die het goedkoper kan ?

Ik hoop het dat ze de massa's ook controleren voor je. Succes !

Rotaderp (0), 18 jaar geleden

echt complete bullshit ....ik breng de auto weg voor heetlopers.
ze zeggen dat na het afpersen en vullen van het koelsysteem alles weer goed werkt...na 80 km sta ik langs de kant met een kokende motor, en 1 dag later lijkt me radiator te lekken.
ik heb nog meer problemen dan voordat ik de auto wegbracht.
ik heb geen geldboompjes op me balkon staan helaas, maar naar mijn inziens heeft de dealer geblunderd!

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als de motor gekookt heeft dan zal je massa het niet zijn geweest.. dat stond echter niet in je eerste post !
Afpersen wil ook niet alles zeggen, als je waterpomp er mee stopt, dan wordt je blok te warm en zal je fan niet starten.
Ik zou zeggen, zoek een betrouwbaarder adres voor dit soort reparaties.

Rotaderp (0), 18 jaar geleden

tja als een officiele renault dealer niet betrouwbaar meer is....
wat dan wel ?!

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Toen je de auto ophaalde na je eerste bezoek aan de garage werd er al gemeld dat er koelvloeistof was bijgevuld! Werd na dat bezoek je kachel wel warm?

Rotaderp (0), 18 jaar geleden

nee, na mijn bezoek werd mijn kachel ook niet warm.
ze hebben trouwens het hele koelsysteem afgeperst en opnieuw gevuld met 4 liter koelvloeistof.

gilbert3744 (0), 18 jaar geleden

Ik denk ook aan een kapotte waterpomp of de thermostaat die niet opent, en in dat geval vrees ik dat je niet op garantie van de dealer moet rekenen.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

4 liter? Dan had er wel een lampje mogen gaan branden bij die dealer, in ieder geval hadden ze zonder nader onderzoek nooit die auto aan je mee mogen geven.

De oorzaak blijft vooralsnog speculeren. Mits je kachelradiator niet verstopt is kan zowel een kapotte waterpomp als een lekke koppakking ervoor zorgen dat de kachel niet warm wordt.

Rotaderp (0), 18 jaar geleden

ja maar ik had hem dus naar de dealer gebracht met de mededeling dat ik heetlopers krijg en de fan niet aansloeg, dealer zegt: alles is getest temperatuur blijft normaal.

de volgende dag sta ik na 80 km met een kokende en vastgelopen motor langs de kant koelvin deed het nog STEEDS niet niet!!!
de oorzaak daarvan is dat de dealer beter onderzoek en testwerk had moeten verrichten!!! en dus al hadden moeten concluderen dat het de radiator was ( want nu is hij opeens lek ! en dat was tijdens het afpersen nog niet zo ) of de koppakking.

en nu kan ik gaan dokken omdat hun geblunderd hebben? werkt het
zo in de autobranche ???

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Blunderen is een groot woord. Jij wist dat er koelproblemen waren (...ik had een iets hogere temp als normaal...) en toch rij je net zolang met een kokende motor door tot hij vastloopt. Geloof me maar; dat vastlopen gaat niet zo snel als jij beschrijft.

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

Een verhaal waar je niet graag mee geconfronteerd wordt.
Rotaderp, ik kan me de boosheid goed voorstellen, je verwacht van een (officiele renault) garage dat ze de auto goed repareren en dat je niet gelijk weer met een (misschien hetzelfde) probleem stil staat.
Henkie, je weet niet hoe de meter stond(temp iets hoger dan normaal, maar nog lang niet rood?) dus om te concluderen dat Rotaderp met een kokende motor heeft gereden is niet gerechtvaardigd, want zoals ik het lees vloog de temp omhoog op de afslag en je weet niet hoe het verder verliep. Ik denk trouwens niet dat de motor is vastgelopen anders zou je geen telefoontje van de garage krijgen voor alleen het vervangen van een lekke radiator.
Pieter, ik denk dat het niet de verantwoording van Rotaderp is om aan een officiele Renault dealer te vertellen waar ze op moeten letten bij een probleem.
Wat betreft de koelvin, als de sensor droog komt (de sensor staat dan niet in de koelvloeistof), dan werkt de sensor niet en slaat de vin ook niet aan (sensor meet temp van de koelvloeistof, niet van lucht).
Rotaderp, ik denk dat je de radiator in ieder geval moet betalen (had ook gemoeten als dat bij de eerste keer eruitgekomen was).
Voor de rest is het afwachten wat de rest van de kosten zijn. En of er een oorzaak/gevolg uit te halen is. We horen het wel. Succes. Sjaak.

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb het ook niet over het hebben van verantwoording maar als je hiermee het proces kunt versnellen..
En dat verhaal van die massa's is niet uit mijn duim gezogen, en wie denkt er aan een slechte massa als het lijkt dat de motor te heet wordt.. Een hoofdmonteur of andere ervaren kracht, je zou echter maar iemand onervaren aan het werk hebben, kost het jouw geld.

Rotaderp (0), 18 jaar geleden

lekker handig als je je auto naar "professionele" dealer brengt.
ik heb nog meer problemen dan voordat ik hem wegbracht.

Ik hoef zoiets niet te flikken bij me klanten...maar in de autobranche werkt dat waarschijnlijk anders kortom de klant is altijd de pineut.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.