Klant kwam binnen met verhaal dat de distrubutieriem en spanners vernieuw moesten worden. Motor liep erg rauw en tikkende kleppen. Alles netjes op tijd gezet maar motor blijft tikken. Volgens de dealer moeten de tandwielen achter de distributie vernieuwd worden. Zelf denk ik dat door het onregelmatig verversen van de olie en filter de nokkenassen /klepgeleiders aan vervanging toe zijn Motor heeft slects 200.000 km gelopen. Wie heeft dit eerder aan de hand gehad. Motor start prima loopt netjes neemt goed op als je op het gas gaat staan, blijft alleen tikken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nokkenastandwielen is een bekent probleem
He Renaultmonteurtje,
nu ik dit topic lees vraag ik me gelijk af wat er dan mis is met die tandwielen als dit een bekend probleem is. Dit zijn toch gewoon twee kleine vaste tandwieltjes? wat gaat er dan mis waardoor die gaan tikken? Of bedoel je de tandwielen die de hulpas en de pomp aandrijven?
als ik me het goed heug zit er een nokkenas versteller bij 1 in, die gaat rammelen
Renault monteur (tje)
Ik heb alle twee de tandwielen los gehad en kwam niks tegen. Dit moet namelijk om de distributie op tijd te zetten. Je weet nogwel die halve maantjes moeten in het midden staan. Maar je zegt heug Weet je dit zeker ? Ik denk toch meer aan klepstoters of nokkenassen. Ga morgen het klepdeksel eraf halen en kijk naar de klepspeling. Inmiddels hoop ik dat je het dan zeker weet.
denk toch dat renaultmonteurtje de oude 2.2 diesel bedoeld. daar zit zon gekke dubbelle poellie in. die 2.5 is zonder verstelling. lijkt me sterk dat daar iets mis kan gaan. als echt alle kleppen tikken zou je eens de olie druk kunnen meten, wnt das wel gek als ze allemaal gaan tikken (ineens tegelijk..)
Beste timhoek2, de klant kwam binnen met tikkende kleppen, de distributie moest vernieuwd worden, misschien was dit het probleem van de tikkende kleppen, dacht de klant. Er moest wel een nieuwe snaar en spanners op gezien de km stand. Alleen is de vraag nu hoe komt het dat de kleppen tikken. Je kent het wel een soort spijkerbak.
Is het geen verstuiver probleem, en auto al uitgelezen? Opzich heb ik een nokkenas probleem nog nooit gezien bij deze motoren dit zijn 2 losse kleine tandwieltjes waar de distributriem overheen loopt, deze dienen wel opgelost te worden voordat de riem opgespannen word om de fijnagfstelling v.d distributie optimaal te krijgen! Ik denk dat Renaultmonteurtje eerder de tandwielen achter de distributiemriem bedoelt of niet?
Weet je zeker dat dit geluid bij de kleppen vandaan komt? Er is namelijk een service mededeling over een ratelend tussentandwiel die de waterpomp aandrijft. Deze wordt opgespannen door een veer en geeft in de eerste modellen G9U problemen. Later is hij geloof ik gemodificeerd.
ja ik weet het zeker, (maar wat is zeker) dat het bij de klepgeleiders vandaan komt. heb er 16 besteld en ga morgen zaterdag de boel in elkaar zetten. Bij het loshalen van de verstuivers en klepdekselpakking constateerde ik dat de boel ook behoorlijk lekte een en al roet in de inlaat en egr klep. De tandwielen waar mikeleenders het overheeft gaan regelmatig stuk de wagen start dan niet meer. deze heeft duidelijk tikkende kleppen. In eerste instantie dacht ik de nokkenassen ingevreten door te laat olie/niet verversen, iets wat regelmatig voorkomt. Heb een dewoo staan met 200.000 km de oude olie wilde er niet eens meer uitlopen, lekker alleen maar bijgooien. Motor is nu stuk oliefzeef beetje dicht geslipt. Oke morgen weet ik meer je hoort van mij.
[quote=Bas_petiet]Is het geen verstuiver probleem, en auto al uitgelezen? Opzich heb ik een nokkenas probleem nog nooit gezien bij deze motoren dit zijn 2 losse kleine tandwieltjes waar de distributriem overheen loopt, deze dienen wel opgelost te worden voordat de riem opgespannen word om de fijnagfstelling v.d distributie optimaal te krijgen! Ik denk dat Renaultmonteurtje eerder de tandwielen achter de distributiemriem bedoelt of niet?[/quote]
gebeurd veel dat tandwielen breken wagen stop met rijden. Dit komt echt van de kleppen. Als je het oude systeem van kleppen stellen nog kent hoor je als de kleppen te ruim staan. Dit is het zelfde geluid. Alleen bij de renault zijn het hydrolisch kleppen lopen met een wieltje over de nokkenassen als deze speling hebben hebt je het probleem al
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ben benieuwd...
Auto moest nieuwe motor in regelmatig rijden zonder , of te weinig olie. Oorzaak is echter nooit gevonden
Uiteindelijk gereviseerde motor ingebouwd, lagerschalen krukas ingevreten, waarschijnlijk rijden met geen of te weinig olie. Het was een auto van de baas. dus rijden!!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar