De bestelwagen is van een ijsjesventer, dus heel veel stationair lopen en rijden op lage snelheid en toeren.
Wanneer die een hele dag gelopen heeft, dus echt warm staat, begint hij soms behoorlijk te bokken.
Hoe warmer het buiten is hoe meer meer hij schokt.
Het probleem doet zich alleen voor wanneer de motor al enkele uren draait.
De schroef van de radiator kunnen we handmatig inschakelen, als we die schroef laten draaien is het bokken heel veel minder.
Ventilator slaat wel automatisch aan rond 95graden dus dit is ok.
Geen foutcodes in motorsysteem.
Kent iemand dit probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gezien de rij-omstandigheden kun je eens de EGR klep contr en reinigen. Ik heb geen verklaring waarom hij het pas na een tijdje gaat doen (stat wordt wel veel ge-egr-rd) maar dit is een kwaaltje van die motoren.
De Egr klep is vorig jaar vervangen, nu heb ik hem eens afgesloten met een plaatje.
Probleem blijft.
retourbrandstof van de verstuivers meten...
De injectoren zijn 6 maand geleden alle 4 vernieuwd dus retour is ok.
Na het afsluiten van de EGR met het plaatje en het afkoppelen van de klep zelf klaagt de klant van enorme reuk van uitlaatgassen.
Nu heb ik ze er uitgehaald om een nieuwe te plaatsen en ik zie dat er vrij veel olie in het luchtkanaal zit.
Turbo?? of kan die olie van ergens anders komen.
Controleer de carterontluchting ook goed want dan heeft je turbo geen olie retour
mvg Bert
na lang rijden kregen we te weinig brandstofdruk, nieuwe pomp gemonteerd en alles blijkt ok nu.
Bedankt voor het meedenken
bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar