Renault Twingo 2011: Topsnelheid max 95km/u

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: D4F J7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Beste,

Iemand ervaring met het volgende probleem?
Auto komt moeizaam op topsnelheid. Rijdt niet veel harder dan 90km/u. Ik vind de auto ook vrij laat schakelen 3500rpm ongeveer. Als ie in zijn 5 zit en je trapt het gas onderin, dan schakelt de auto naar z’n 3 en heeft ongeveer 4500rpm maar trekt niet/moeizaam naar de 95km/u. Het is een twingo II 1.2 16v quickshift. Bij uitlezen van de auto geeft ie geen storingen aan. Motor lampje brandt ook niet. Stationair en verhoogd draait de motor goed, heeft geen bijgeluiden.
Wie weet er raad?

hus104

Geplaatst door hus104 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

kaleido 1 (970) PRO, 1 jaar geleden

Uitlaat verstopt ?
Als je stilstaat en vol gas geeft komt hij dan wel op max toeren ?

hus104 (0), 1 jaar geleden

Beste Kaleido,

Bedankt voor uw antwoord. Als ik dat doe dan komt ie wel op toeren zonder enige vertraging.

samvel (5), 1 jaar geleden

Wat voor brandstof zit er in de auto? Heeft hij misschien lang stil gestaan?

hus104 (0), 1 jaar geleden

Zit E10 in, maar niet oud

    Heb je de versnelligsbak ook uitgelezen? Zou ook een noodloop van de versnellingsbak kunnen zijn. - samvel (5), 1 jaar geleden
    zou denken dat iets met automatische bak niet in orde is..? - metins (0), 1 jaar geleden

hus104 (0), 1 jaar geleden

Zojuist bougie doppen losgetrokken. Merk bij cilinder 4 weinig response. Bougies gewisseld en nog steeds weinig response bij bougie 4. Vervolgens bij een universele garage uit laten lezen. DF436 en DF062 kwamen naar voren. Misfire cilinder 4. Gewist en komt terug. Bougiekabel of ontsteking denk ik….

Heino4267 (110), 1 jaar geleden

Gezien de leeftijd zou ik de auto dan een set van vier nieuwe bougiekabels gunnen. Dat is te betalen en als je ze een voor een vervangt, kan er ook weinig misgaan. Als de auto keurig zijn beurten heeft gehad heeft bougies vernieuwen weinig zin.

Maar: als de auto op drie cilinders loopt, merk je dat toch aan de onrustige motorloop? En als dat al lang zo is, hoop ik voor je dat de katalysator dat heeft overleefd.

hus104 (0), 1 jaar geleden

Zojuist in het donker nogmaals gekeken en ik zie dat de vonken uit de kabel komen tegen het schutbord vonken… zojuist 4 nieuwe besteld met een bobine compleet van Magneti voor €50,- komen woensdag/donderdag binnen. Wordt vervolgd

    Dat is denk ik je probleem, succes - samvel (5), 1 jaar geleden

hus104 (0), 1 jaar geleden

Het is iets beter geworden, maar het is nog niet wat het zijn moet. 3e versnelling blijft ie ook extreem lang hangen. Pas als ik het gas loslaat gaat hij naar de 4e (zo rond de 4700rpm). Als ik bougiedoppen lostrek dan reageert de auto wel (deed is voor de wissel niet op cilinder 4).

Heino4267 (110), 1 jaar geleden

Dan zou ik de eerste tip (die van kaleido 1) opvolgen en de uitlaat tijdelijk losmaken (of tijdelijk verwijderen en ermee rammelen op zoek naar losse stukken in de katalysator) en kijken of de motor dan wel goed doortrekt. Als dat zo is, is waarschijnlijk je katalysator inwendig in stukken gebroken die de uitlaat verstoppen. Als dat zo is, laat je de katalysator leegmaken of je vervangt hem.

hus104 (0), 1 jaar geleden

Vanavond op de brug naar inwendig gerammel gekeken van kat en uitlaat. Helaas geen losse stukken. Heb sinds vanavond meer het vermoeden dat het aan de bak of aansturing ervan ligt want soms blijft ie tussen de 4500 en 5000rpm hangen terwijl ie moet schakelen. Soms schakelt ie rond de 2500rmp en soms blijven de toeren oplopen tot 5000rpm. Manueel schakelen werk wel goed echt bij de 100km/u loopt ie niet meer op. Met een klein heuveltje valt ie zelfs een km terug in snelheid

samvel (5), 1 jaar geleden

Zou je niet gewoon ook een setje bougies proberen ook? Zijn de kosten niet, en is een onderdeel wat je in de toekomst toch zal moeten vervangen voor onderhoud.

Heino4267 (110), 1 jaar geleden

Ik zou het niet in de bak zoeken: wat je beschrijft is dat de motor kracht mist, maar dat er geen storingen worden uitgelezen. Dat laatste neem ik met een korrel zout, want als je bougiekabels zo slecht waren en één cylinder helemaal niet meer meedeed, is wel degelijk sprake van misflres.

Daarom de volgende vraag: wat is eigenlijk de staat van onderhoud van je auto? Heeft hij alle beurten volgens het onderhoudsschema gehad?

(Want bij goed onderhoud waren de slechte kabels allang opgevallen en hoeven we ook niet te twijfelen aan de staat van de bougies. Dan heeft verder navragen naar verschijnselen ook weinig zin meer, dan moet ge gewoon naar een garage gaan voor een beurt.)

check

Beste antwoord, geplaatst door hus104 (0), 1 jaar geleden

Ik mis kracht na de 70 - 80 km/u. Hoe verklaar je dan dat bij volgas in de 3e versnelling de auto doortrekt naar 5000rpm en niet schakelt naar de 4 ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.