Renault : tot 4000 toeren te veel benzine

Ik heb dit probleem al erg lang. De auto (1.7 beverly) loopt alleen goed als ik maar 1 cm gas geef. Zodra ik meer gas geef gaat hij eerder inhouden dan accereleren, na de 4000 toeren schiet hij ineens vooruit als of de verbrandings verhouding dan wel ineens wel klopt. Er zit een nieuwe inspuiting op de carburateur, een nieuwe catalisator en nieuwe bougies die alweer aardig zwart(droog) aan het worden zijn en nieuwe luchtfilter. Termostaat is waarschijnlijk stuk maar ik geloof niet dat dit de echte oorzaak is. Alvast bedankt. Marc

marc12

Geplaatst door marc12 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

pieterp9094 (0) PRO, 18 jaar geleden

Controleer het slangetje van mapsensor naar spruitstuk eens. Sensor is een blokje met slangetje en stekker, meestal tegen schutbord gemonteerd. Slang wordt broos en hierdoor meet de sensor niet goed meer.

marc12 (0), 18 jaar geleden

Het slangetje is in orde, de sensor weet ik niet hoewel als ik de stekker er van los trek slaat de motor wel af. |Kan het ook nog iets anders zijn?

marc12 (0), 18 jaar geleden

Het was de computerkast, eindelijk na 2 jaar de oplossing.
Had ik daar maar als eerste naar gekeken. Had CO2 van 9,6. Niet echt normaal maar nu is het ok. Ga nooit naar een renault dealer. Veel geld voor geen oplossing!! Bedankt voor je antwoord, pieter.

graalus (0) PRO, 18 jaar geleden

Niet gelijk de dealer afzeiken je had ook naar een
andere dealer kunnen gaan die het euvel waarschijnlijk
wel had gevonden dus niet alle dealers over 1 kam
scheren.

Santa (0), 18 jaar geleden

Weet je wat het probleem is, graalus?
De dealers pretenderen specialisten te zijn van al hun modellen.
Zo laten zij althans de klanten weten via de media en advertenties. Hierdoor krijgt de klant dus het idee dat, indien er een defect is, de dealer dit ZEKER WEL zal vinden.....!
En IK vind dat deze gedachtengang van de consumenten TERECHT is...!
Helaas lijkt het dealerschap te zijn verworden tot een stekker-erin-en-uitlezen-maar-cultuur.....
Computers zijn mooi, maar ze geven nog steeds niet aan dat je ventiel lek is! DUS: logisch diagnosticeren BLIJFT een vereiste!

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Naar een andere dealer gaan Graalus.
Wat is dit voor een antwoord!.
Je gaat toch juist naar een dealer omdat deze pretendeert de kennis in huis te hebben voor de juiste diagnose!.
Ze hebben toch de mensen in huis die specifiek opgeleid zijn om de klant snel en vakkundig te helpen?.
En of dit nou Jantje of Pietje is, als ze dealer zijn, dan hebben de monteurs alle trainingen gehad en zijn up to date om dit soort problemen op te lossen!.
Terecht dat die klant niet tevreden is over de dealer.
Een dealer is een dealer!.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Overig of stel zelf een nieuwe vraag.