Goedendag,
Heb een vaste trekhaak besteld bij Rameder voor mijn Clio 4.
kogel zit jammer genoeg wel voor de kentekenplaat helaas.
Kabels zijn specifiek dus met stekkers en 3 losse draden en 2 modules.
2 daarvan zijn voor mistlamp, draad naar mistlamp moet worden doorgeknipt en verbonden worden met die 2 draden.
En 1 rode plus draad.
Heb nu na montage een elektra probleem.
Alles werk goed kwa verlichting maar....
Als ik bvb. de knipperlichten aan doe werken ze goed maar trap ik de rem erbij dan gaan ze heel snel knipperen.
Of blijven werken na uitschakelen met handel...
Dus bij rempedaal erbij gebruiken krijg ik rare dingen.
Nu mijn vraag:
MOET de + draad aangesloten worden?
Ik denkt dat dit voor een constante stroom naar stekkerdoos is en dat gebruik ik niet.
Of moet deze wel aangesloten worden voor constante stroom naar de module(s) misschien dat hij daarom raar doet?
Er zit geen constante stroomdraad in de Clio volgens mij.
Ik kom er even niet uit en Rameder reageert niet terug.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou met een goede spanningsmeter eens gaan meten wat waar op moet zitten. Ik vermoed dat er een wisseling in zit. Meet alles ten opzichte van de massa.
Linker knipperlicht, rechterknipperlicht, remlichten enzovoort. Met de aansluittekening van de trekhaakaansluiting ernaast, moet je op een gegeven moment tegenkomen wat er verkeerd zit.
Kan haast niet verkeerd... is met stekkertjes.
Heb even een test +draad van de accu op de rode draad van de module gezet en nu werkt het goed.
Blijkbaar is de module een constante stroom nodig. (jammer want ze zijn er ook zonder)
Heeft iemand een schema voor mij of er standaard een stroomdraad ligt in de kofferbak?
Anders moet ik er zelf een trekken door de auto en moet dan veel los.
6 jaar
Kijk even of er een 12v aansluiting in je kofferbak zit dan heb je daar 12v na contact.
Kijk anders eens bij https://www.ecs-electronics.nl/ hierop staan voor hun sets installatie handleidingen ook voor de clio 4. Wellicht kun je hier informatie uit halen of er reeds iets is voorbereid voor jouw trekhaak.
De documentatie van ECS voor Megane 2013 trekhaak klopte bijzonder goed.
Massa probleem?
CANbus systeem? (Dus inleren?)
6 jaar
De TS meld reeds dat met een constante plus de trekhaak wel goed werkt. Waarom denk je dat massa of inleren dan nog het probleem is ?
Juist vanwege die constante plus...
Het lijkt me normaal dat die module wel een constante plus moet krijgen.
Maar ik beweer niet dat dit de reden is hoor. Is maar een idee.
6 jaar
De module heeft geen constante plus nodig maar een contactslot plus geschakeld want anders blijft de module stroom afnemen en wordt de accu leeg getrokken. Het kan maarzo zijn dat de aangeschafte trekhaak niet voor uw auto geschikt is want de kentekenplaat dient verplaatst te worden om die zichtbaar te houden. Als dat het geval is dan blijft het trekken van een extra geschakelde plus draad naar de module over of de ouderwetse manier gebruiken door de draden van de contactdoos op de achterlichten aan te haken en de module niet te gebruiken.
6 jaar
Er zit constante stroomdraad verborgen in linker kabelboom in kofferbak.
Plakbandomhulsel moet je over een 20 cm eraf trekken en dan draden uitpluizen.
Monteur bij renault heeft het laten zien.
Zit echt in de kabelboom lijkt op een afgeknipte rode draad.
Zekeringsplaats is ook leeg dus moet zekering in en klaar is kees alles werkt nu.
6 jaar
opgelost
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar