Ik heb het volgende probleem en ben benieuwd of er meerdere mensen zijn met deze problemen. Ik heb een renault laguna 1/9 dci 120 pk met een kilometerstand van 157000 km. Ik heb de auto nu 6 maanden en de auto heeft 40 dagen in de garage gestaan voor allerlei problemen. Voor de tweede keer nieuwe remschijven en nu na 2 maanden weer een trillend stuur bij remmen. Ook trilt het stuur tussen de 90-110 km/h. Als je naar de dealer gaat wordt er gezegd dat het wel meevalt en dat het bij de motor hoort maar volgens mij is dat een smoes. Dit is toch niet normaal?. Heb nog 2 maanden garantie. Ze hebben er nieuwe aandrijfassen, hollen differentieel tandwiel, gebalanceerd, uitgelijnd e.d vervangen.
Heeft iemand een advies want je wordt er gek van tijdens het rijden.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Emile
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je nog garantie hebt:
na de kerst de sleuteltjes van deze laguna inleveren bij je garage...... en je laten bellen als dit probleem echt opgelost is.
trillen hoort bij geen 1 auto!!!!
succes
kromme schijven geven getril tijdens het remmen
18 jaar
spelling op je stuurkogel,links of rechts
18 jaar
Inderdaad, kans is groot dat er speling zit op de stuur of fuseekogel. Draagarmen moeten dan vervangen worden, laat het maar eens controleren.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wat me opvalt is dat als ik 's-ochtends wegrij en alles is nog koud en rustig warm rij en bij het intrappen van de koppeling rond de 90 km/h het stuur erger trilt. Ook trilt het stuur dan bij het remmen het ergst. Zou dit ook te maken kunnen hebben met je velgen. Ze hebben de stuurkogel rechtvoor vervangen. Tevens ook de aandrijfassen en lijkt mij dan ook dat ze de fuseekogel nakijken. Maar ja je weet het natuurlijk niet zeker.
Gr Emile
18 jaar
Zou het ook kunnen zijn dat je remzuigers niet goed terugkomen en daardoor steeds een beetje extra aanlopen tegen de schijven en hierdoor je schijven extra heet maken en daardoor iets gaan kromtrekken zodat je die trillingen krijt in het stuur?
18 jaar
controle van fuseekogel maar ook van aandrijfas.vooral linkse aandrijfas.kan zijn dat de tripode is ingelopen.dan moet de as en open tandwiel in bak vervange worden.bak hoeft hiervoor niet los maar kan zo vervangen worden.ook kan bovenste motorrubber voor vervelende trillingen zorgen.
Controleer ook eens of je geen kromme velg hebt,wil nogal eens voorkomen bij 17 inch.
18 jaar
inderdaad Arno, velgen komen ook wel eens voor. Ook ooit bij de 16 inch meegemaakt.
Emile, ik herken dit helemaal. Bij hebben ze de remschijven vervangen, maar problem zit er nog. Op mijn zomerbanden had ik er een stuk minder last van, maar met de winterbanden is het extra hevig.
Ik zou zeker je velgen op deuken checken en op hoogteslag controleren. Dat ga ik binnenkort ook doen. Je voelt gewoon dat het iets mechanisch is. Bij het remmen hoor ik het piepen van de remschijf dat met hetzelfde ritme gaat. Ik heb zelf een keer de wielen eraf gehaald en met een bankschroef een schroevedraaier tegen de remschijf gezet om op die manier een eventuele slag te vinden.
Ik ben er ook niet achter wat het is.
18 jaar
Even een bericht hoe het nu verder loopt. Ik heb de auto bij een andere vestiging gebracht en deze heeft wel mijn klacht serieus genomen. Ze zijn nu hetvolgende aan het doen. Nieuwe naafen, nieuwe fusee met lagers, nieuw stuurhuis, nieuwe remschijven + blokken. Dit is toch wel goede service en zal niet goedkoop zijn. Hoop dat het dan weg is.
Gr Emile
18 jaar
Is/was het bij ook zo dat als je dan remde de laatste paar meters (licht) schokkend gingen?
18 jaar
voor vervangen fuseekogel is vervanging draagarm trouwens niet nodig hoor
Ik hoor graag of het weg is en wat het nou was. Ikzelf vermoed remschijf of remcilinders.
18 jaar
Ik heb sinds gisteren de auto terug. Ze hebben geconstateerd dat er een slingering in de naafen zat. Ook zat er speling op het stuurhuis en hebben ze de fuseestukken vevangen. Nieuwe remschijven en blokken. Het is voor mijn gevoel tot 90 procent weg en voel ik nog een hele lichte trilling in het stuur. Ze hebben de velgen ook gebalanceerd en uitgelijnd. Wat ik wel vind is dat het stuur toch weer scheef staat en dat je af en toe bij 90 km/h bij intrappen koppeling het stuur wel begint te trillen. Laat mij even weten of jij dat ook hebt wat betreft het stuur en bij intrappen koppeling. Zou dat hele lichte trillingkje horen of zou dat nog in de velgen kunnen zitten? Ik heb nog garantie, maar ze zien me weer aankomen. Laat even weten wat jij zou doen.
Gr Emile
18 jaar
Ik laat het erbij, ik heb het allang opgegeven dat het er ooit uitgaat. Daarnaast is het op goed geluk repareren geen optie, omdat de rekening dan aardig oploopt.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar