vraag :hoe kun je controleren of een turbo inwendig olie lekt zodat de olie rechtstreeks in de uitlaat komt en daar verbrandt
auto rookt veel en verbruikt veel maar loopt overigens al een zonnetje dit is in plotseling begonnen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar hebben we het over? Wat voor motor? Welk verbruik is omhoog gegaan; olie of brandstof? Wat voor kleur rook?
turbo diesel olieverbruik 1 l 800 km
Als je niet meer info geeft, kan ik alleen zeggen dat er bij de dTi (dus niet; dT en DCi) de olieafscheider van de carterventilatie wel eens stuk gaat.
dat vraag ik niet
ik vraag :hoe kun je vastellen of een turbo in wendig lekt aan de uitlaatzijde?
Henk,
Als er zoveel olieverbruik is en dat zou door de turbo komen dan moet je dat toch kunnen zien aan de turbo die dan erg vet van binnen is.
Hans
Als je een algemene vraag steld; dan moet je er het autotype niet bij zetten.
Als een turbo aan de uitlaatzijde olie lekt; dan is dat meestal zo erg dat de olie uit de uitlaat stroomt en dan praten we niet over een olieverbruik van 1 op 800 km.
Als de turbo olie lekt dan is de axiale speling van de as vaak ook te groot; de fabrikant geeft hier een waarde voor (vaak minder dan 0,1 mm).
Henkie N heeft gelijk.Als de turbo erg lekt dan wordt de carterinhoud binnen de korste keren naar de uitlaat gepompt.En als de inlaat zijde lekt dan slaat de motor geheid op hol.Het is van belang dat je wel even het motor type vermeldt.B.V. F9Q-???.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar