Deze auto heeft in 10.000km 2 turbo's kapot gehad. Deze hadden allebei veel te veel speling op de as zodat hij veel olie verbruikte. De olie toevoer en afvoerleiding zijn allebei zeer goed zuiver. De klant zegt nu dat hij onder een lange autorit af en toe wel eens een ratelend geluid hoorde. We zijn dus verder gaan zoeken, want we denken dus dat het een oliedruk probleem is. De carterpan eronder uitgehaald en de oliezeef was hartstikke zuiver, maar de ketting waarmee de oliepomp word aangedreven lag zeer los en de tanden van de oliepomp waren zeer spits en zeer scheef afgesleten. Komt dit vaker voor en zitten we nu in de goede hoek te zoeken?
Alvast bedankt voor het meedenken Passatje.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de olie leidingen wel mee vernieuwd met de turbo wissels? Dit dient altijd te gebeuren. En waren dit nieuwe turbo's?
De oliedruk is te meten, dan kun je het eventueel al uitsluiten.
Ketting van de oliepomp ligt nooit strak, maar los is ook niet de bedoeling. Je zou bij twijfel de pomp kunnen vernieuwen.
Leidingen zijn ook vervangen. De oliepomp is nu ook vervangen. Vandaag proefrit gemaakt en onderweg toen de motor goed warm was ratelde hij weer en begon op dat moment ook erg veel uit de uitlaat te roken. Hij krijgt volgens mij dan olie in de verbrandingsruimte en krijgt deze olie volgens mij via de turbo naar binnen. De auto hebben we aan de kant gezet en we gaan van de week een keer alle inlaatslangen eraf halen en de turbo nogmaals controleren. Jullie horen er nog wel een keertje van.
Passatje.
wat is de rijstijl v/d eigenaar? motor direct uit na een rit of nog even laten na lopen? De turbo is gelagerd is olie zoals je weet, ze de eigenaar hem direct uit, dan loopt je turbo zo uit, met deze gevolgen
/offtopic:
Voor zover ik weet mag je de motor gewoon direct uitzetten (dus zonder stationair nalopen) als de laatste 2 kilometer heel rustig is gereden zonder veel vermogen/trekkracht-vraag.
Alleen als de turbo vlak voor het motor uitzetten flink heeft moeten presteren (dus met hoge turbotoerentallen als gevolg), zou stationair nalopen nodig zijn?
/ontopic
13 jaar
Na nog wat zoekwerk zijn we er achtergekomen dat de motor te veel onderdruk heeft. En dus dat wil zeggen dat de 2 turbo's kapot zijn gegaan door een te laag oliepeil wat de chauffeur dus niet heeft gezegd tegen ons. We gaan de motor open halen en als die niet meer te maken is gaan we opzoek naar een andere motor.
Allemaal bedankt voor het meedenken en ik laat jullie weten als de auto helemaal gerepareerd is.
Groeten Passatje.
Ok,
is de Km stand rond de 150.000 of meer? Controleer dan ook ff gelijk GOED de drijfstang lagers, die krengen willen bij deze stand problemen geven! nieuwe motor is "maar" 2500 euro ex inbouw
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar