mijn vriendin haar twingo van 94 wil als zij een 10 minuten tot een kwartier gereden heeft en dan een kwartier uit heeft staan niet meer aanslaan.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.
1 oplossing heb ik al en dat is geen 10 minuten tot een kwartier rijden en dan niet 15 minuten de motor uitlaten staan......maar daar wil zij niet aan.....
ik heb de bdp sensor al gecontroleerd maar die wijkt niet veel af van de waarden die hij moet hebben hij levert wel iets te veel spanning..
heeft iemand een idee
groeten Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Ritchie01]ik heb de bdp sensor al gecontroleerd maar die wijkt niet veel af van de waarden die hij moet hebben hij levert wel iets te veel spanning..
heeft iemand een idee
groeten Richard[/quote]
Hoe heb je die spanning gemeten,en wat is die waarde dan?
Hans
[quote=Hans4037]Hoe heb je die spanning gemeten,en wat is die waarde dan?
Hans[/quote]
Beste hans,
de weerstand gemeten die was 240ohm
en het voltage was 0.4 volt wisselspanning de spanning meten heb ik gedaan door over de stekker te meten terwijl ik de motor starte.....zoals het in autodata staat beschreven
Richard
17 jaar
Oke, dat is goed maar wat is er dan te hoog aan 0,4 volt dit is een prima waarde.
Hans
of 0,4 volt een goeie waarde is weet ik niet Hans, maar het hoort 0,15 volt te zijn......
weet jij mischien een oplossing want inderdaad denk ik dat het de bdp sensor niet is
Richard
17 jaar
als de motor lekker vlot rond gaat zit je zo op 0,4 volt je moet eens meten hoeveel de sensor opwekt tijdens lopende motor daar schrik je van.
Vonkt de onsteking wel of niet als de motor niet aan wil slaan.
Hans
dat is het probleem dat weet ik niet want bij mij start hij steeds.......mijn vriendin moet af en toe heel lang door starten en af en toe slaat hij dan aan.......maar na een uurtje start hij wel?????
Richard
17 jaar
Verzuipt de motor niet lijkt er wel op,misschien moet ze op een andere manier starten.
Hans
anders starten?
ze mag van mij geen gas geven ivm de monopoint......maar ze probeert het toch wel eens met gasgeven en dan lukt het soms en soms niet
Richard
17 jaar
Je zou toch moeten kijken of er op dat moment een vonk is,ook een mogelijkheid dat de injector soms even blijft plakken.
Hans
ja daar heb je gelijk in........dan moet ik wel net toevallig in de buurt zijn......wat kan ik doen tegen het plakken van een injector
Richard
17 jaar
Een busje injector cleaner in de tank gieten.
Hans
Hans, dat heb ik 2 maanden geleden al gedaan.......
17 jaar
hallo allemaal,
ik heb wat verder gekeken en als de motor heeft gelopen al is het maar 5 minuten en hij staat dan ongeveer 10 minuten stil wil hij niet aanslaan...........dan moet je 2 a 3 minuten door starten en soms start hij dan.
als je doorstart vonkt hij wel...verder ben ik niet gekomen...weet iemand een oplossing
17 jaar
wat wel is voorkomt dat de themperatuur zender kapot gaat bij de twingo dan start je hem als de motor koud is en dan heb je gereden zet je hem uit dan wil je hem straten met warme motor dan moet hij minder inspuiten maar dat doet hij niet omdat de zender denkt dat dat motor koud is dus spuit hij teveel benzine in en dan verzuipt hij zal dan ook goed stinken naar benzine ik hoor het wel groetjes erik
17 jaar
is waarschijnlijk de bdp sensor gewoon verv en anders geeft de kvlstof sensor een verkeerde waarde
de ohm meting zegt helemaal niets moet volgens mij bij 20 graden buiten temp 270 ohm zijn
zijn ze bijna allemaal bij na meten
zoals gezegd gewoon verv
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar