Als je motorkap open doet zit er rechts tegen bovenkant spatboard zit een soort pompje met een stekker aan de kabelboom en onderaan zitten twee slangetjes de ene gaat naar de turbo en de andere gaat naar het inlaat spruitstuk (geloof ik). Ik heb het idee dat er een amateur aan het stelschroefje onder het dekseltje gedraaid heeft en de afstelling niet meer klopt. Auto trekt woest maar houd bij 3000rpm op. Hoe is dit af te stellen? en kan iemand mij het principe van dit apparaatje uitleggen zo dat ik kan beredeneren hoe het werkt (en wat er dus mis kan gaan bij een verkeerde afstelling) alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is slechts een regelklepje wat wordt aangestuurd door de computer. Deze regelt het openen en sluiten van de overdrukklep van de turbo.
Je kan bij een dealer laten meten of de turbodruk in orde is.
Echt hard doortrekken boven de 3000 toeren doen deze auto's meestal niet, max vermogen bij 3500 toeren.
Toeren begrenzer bij 3800 toeren. Gewoon overschakelen bij 3000 toeren is dus niet vreemd.
Maar ik denk toch dat ie verkeerd staat normaal ging ie in z'n 6 door tot ongeveer 3500 (155km/h) nu wil ie niet verder dan 3000rpm. Dus ik denk dat ie te vroeg de druk er af gooit
18 jaar
Je praat hier over vermogensverlies, dit kan vele oorzaken hebben. Even bij de dealer langs is waarschijnlijk de beste optie, nu blijft het giswerk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar