auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault 19: vastgelopen cilinder

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Mij overkwam het volgende eenmalig: Bij 50 km/uur schakelde ik naar 3 en gaf volgas, rond de 60km/uur begon de auto zwaar te stotteren en te schokken, ik heb hem geparkeerd en even onder de motor kap gekeken. Voor mij was niks zichtbaars kapot. Toen ik weg reed had de auto rond de 20% minder vermogen. Verder maakt de auto een ander geluid. Hij prutteld meer. De auto slaat ook makkelijker af, verder begint de auto te schudden (het stuur trilt) rond de 50km/uur tot de 70 km/uur, Dat telt alleen als ik accelereer, als ik hem laat uitrijden schokt hij totaal niet. Boven de 90 km/uur snort hij nog als van ouds.

Op mijn werk suggereerde men dat er een cilinder vastgelopen kan zijn. Nu is mijn vraag: wat denken jullie daarvan? En weten jullie hoe ik die cilinder weer aan het werken krijg. Ik vermoed nl. dat als ik een gericht klap met een hamer geef hij los zou kunnen schieten. Gezien het bouwjaar begrijp je wel dat een nieuwe motor erin uitgesloten is.

Weet iemand misschien een url (link) naar een site met een boekje/ tekeningen van de motor van de renault 19? Ik heb nl. geen boekje erbij gekregen.


Bij voorbaat dank,

Jasper

Geplaatst door

jasper52 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1 Ding is zeker: een vastgelopen cilinder is het in ieder geval NIET. Als dat het geval zou zijn, wil de motor helemaal niets meer. Vast is dan ook vast. Helemaal.
Wel zou bijvoorbeeld 1 cilinder niet kunnen meewerken door bijvoorbeeld een defecte bougie o.i.d. Hierdoor verlies je ook aanmerkelijk trekkracht, slaat makkelijker af, enz.
Advies: laat eerst eens door een vakman beoordelen wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Klappen met hamers lost voorlopig (nog) niets op en lukraak zaken gaan vervangen kost onnodig geld en tijd.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

waarschijnlijk gewoon een bougiekabel of bougie defect omdat ie gewoon een cilinder niet verbrand.

een vastgelopen ZUIGER zou resulteren in een niet beweegbare dus stil gevallen motor.

de cilinder hoeft overigens niet los te komen is een VAST deel van de motor.

klap met een hamer: als ik iemand op zijn hoofd sla doet ie het ook niet meer.

Willem

Willem12089 0
badge

17 jaar

distributieriem een tandje versprongen dus kleptiming is nu van slag.

Frank3158 0

17 jaar

tandje verspring bij deze motor is geheid een paar kromme kleppen

ARTHUR KOEMAN 0
badge

17 jaar

misschien loopt hij daarom nu zo rot?

Frank3158 0

17 jaar

Ik hou het voorlopig ook op een niet goed functioneerdende ontsteking. Controleer verdelerkap , kabels en bougies maar eens.

Cliodennis 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.