Goedendag,
Wachtend op de wegenwacht…
Twee dagen geleden lekte er stuurbekrachtiging olie weg. Ik merkte dat het bij het sturen ging janken. Heb wat olie bijgevuld. In het reservoir kwamen bubbeltjes omhoog. En het lijkt erop dat de olie ook zo door de dop omhoog kwam.
Na parkeren een klein plasje onder de auto.
Na bijvullen een stukje gereden.
Toen geluid. En de multiriem bleek kapot gegaan.
Gestopt en door de wegenwacht naar m’n garage laten slepen.
Nieuwe riem erop en keer ring pij pully vervangen want die was beschadigd door de kapotte riem.
Het lek in de stuurbekrachtiging was nog niet verholpen maar ik kon wel rijden volgens de garage.
Nu net op de snelweg:
Rook achter de auto.
Gestopt. Niks kunnen vinden.
Weer gestart. Geen rook meer.
Verder gereden. En na een klein stukje een tikkend geluid van onder de motorkap en snerpend rot geluid en de motor gaat langzamer draaien en slaat af. In de berm uit laten rollen en weer de wegenwacht laten komen.
Ik heb m in hun aanwezigheid nog een keer gestart. Eerste idee van hun was vastgelopen airco pomp. ( airco stond niet aan)
Ik vroeg of het geluid de motor is maar dat was niet zo volgens hun.
Ik kan mij allerlei dingen indenken.
Zoals die airco pomp. ( kunnen ze die afkoppelen en dan maar zonder airco verder?)
Maar omdat de multieriem kapot is gegaan is het dan ook mogelijk dat een stuk daarvan bij de distributie riem is gekomen? Met alle gevolgen van dien?
Welke mogelijkheden zijn er nog meer?
Helaas dit juist vandaag allemaal. Net onderweg met vrienden voor een reünie na twee jaar..
Mvg. Aad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er is zoveel mogelijk , er over speculeren heeft geen zin , gericht op onderzoek uit gaan wel .
Motor loopt nog ?
Controleren of er geen multiriem delen achter de distributiekap zitten.
Controleren wat er vast gelopen is bij de multiriem , stuurbekrachtiging is zo wie zo een punt, aircopomp kun je zo voel met de hand , enz.
Even een update:
Met bij de garage geweest. Startmotor losgekoppeld. Motor blijkt vast te zitten.
Nu werd er meteen gepraat over een ruil motor. Kosten zomaar 3500 minimaal.
De garageman had het nog over Carter losmaken om te zien of dat vast zit. Of koppeling. En het lager bekijken.
Hij had de olie afgetapt en bekeken. Daar zat geen ijzervijlsel in.
2 jaar
Je schrijft in een eerdere post DDT je de motor nog kon starten , nu zit hij vast , wat is er ondertussen gebeurt .
Startmotor hoeft er toch niet af om te kijken of de motor vast zit , draaien aan de krukasbout is toch voldoende ?
Hebben ze de distributie al open gemaakt ? En gekeken.
De motor ging wel draaien bij het starten maar met een hels geluid en slaat niet aan.
Garage belde net met de conclusie dat de lager helemaal kapot is en de enige optie is een nieuwe motor erin. Is dat een algemene conclusie?
2 jaar
Weet je alleen als ze hem open gemaakt hebben .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar