Hallo, We hebben een probleem met een megane classic uit 1998.
Er ligt een E7J motor in. Het co is vel te hoog nl 8% zowel stationair als op toeren. Heb de lambda sonde al vervangen zonder succes.
Nadat ik de accuklem heb los gehaald is het co stationair nu goed en op toeren 2%. Voorverwarming van lambdasonde werkt wel en er zijn geen sensors die van waarde afwijken.
Heeft iemand nog een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Sjaak,
Mischien eerst even met uitlezen beginnen met het oog op de temp. sensor is dit niet mogelijk dan katalysator nazien deze gaan nog wel eens rammelen met het gevolg dat ze leeggehaald worden.
Ook willen deze motoren nog wel eens luchtlekkage hebben in het vacuumsysteem. Vooral het slangetje naar de map-sensor achter op het inl. spruitstuk.
Succes
René
Ik had hem al uitgelezen en daar zaten geen afwijkingen in.Ook de mapsensor en het slangetje zijn goed en het inlaatluchtcircuit is ook goed. Katalysator moet ik nog ff checken.
Heb je de waardes (spanning) van de lambdasensor al gemeten?
hoe moet het lamdosensor voltage gedrag eruit zien?
dit vraag ik naar aanleiding van een lambda fout op mijn e7j motor
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar