auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: Veel te hoog co

Bouwjaar: 1998

Hallo, We hebben een probleem met een megane classic uit 1998.
Er ligt een E7J motor in. Het co is vel te hoog nl 8% zowel stationair als op toeren. Heb de lambda sonde al vervangen zonder succes.
Nadat ik de accuklem heb los gehaald is het co stationair nu goed en op toeren 2%. Voorverwarming van lambdasonde werkt wel en er zijn geen sensors die van waarde afwijken.
Heeft iemand nog een idee?

Geplaatst door

sjaak r (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Sjaak,
Mischien eerst even met uitlezen beginnen met het oog op de temp. sensor is dit niet mogelijk dan katalysator nazien deze gaan nog wel eens rammelen met het gevolg dat ze leeggehaald worden.
Ook willen deze motoren nog wel eens luchtlekkage hebben in het vacuumsysteem. Vooral het slangetje naar de map-sensor achter op het inl. spruitstuk.

Succes

René

garageburgwal 0
badge

19 jaar

Ik had hem al uitgelezen en daar zaten geen afwijkingen in.Ook de mapsensor en het slangetje zijn goed en het inlaatluchtcircuit is ook goed. Katalysator moet ik nog ff checken.

sjaak r 0
badge

19 jaar

Heb je de waardes (spanning) van de lambdasensor al gemeten?

hoe moet het lamdosensor voltage gedrag eruit zien?
dit vraag ik naar aanleiding van een lambda fout op mijn e7j motor

michel318 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.