Renault Laguna: Ventiel afgebroken, nieuwe gekocht Renault dealer (met sensor)

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

Ventiel was afgebroken, nieuwe gekocht bij Renault dealer en bij de sprint erop laten zetten.
Maar nu blijft het oranje lampje branden en mis ik een band op het schermpje.

Ik dacht dat het na enige kilometers wel weer normaal zou worden allemaal, maar het blijft zo......
Is het verkeerd gemonteerd?????

Wie kent het probleem?

groetjes Sonja

son

Geplaatst door son (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

moet je toch naar de dealer
het ventiel moet worden aangemeld
ook bij wisselen van de wielen li re vo ach moet dit
de ventielen zijn plaats gebonden

Erik2804 (0), 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]moet je toch naar de dealer
het ventiel moet worden aangemeld
ook bij wisselen van de wielen li re vo ach moet dit
de ventielen zijn plaats gebonden[/quote]
Helemaal juist. Het instructieboekje schrijft ook voor dat je de wielen niet mag wisselen. Omdat de werkelijke positie van een wiel dan niet meer overeenkomt met de getoonde positie bij meldingen....
Maar omdat ik mijn banden toch wel eens wil wisselen van voor naar achter, om de banden op de achteras niet te oud te laten worden, pak ik het anders aan. Je hebt dan toch direct het juiste wiel te pakken zodra de computer een melding geeft.

De ventielen zijn gemerkt met kleuren, rood, groen, geel en zwart (dit laatste is geen kleur, ik weet 't, voor de grappenmakers onder ons)
Op de linker portier bij het slot zit een sticker. Hier staat op welke kleur bij welke positie hoort. Zo vind je het wiel waar de melding over gaat heel gemakkelijk terug.
Voorbeeld:
Als je boardcomputer een melding geeft voor het wiel links voor, kijk dan op de sticker bij het slot welke kleur daar bij hoort. Zoek het wiel met de betreffende markering op het ventiel en je hebt direct het wiel met de afwijkende bandenspanning.

Zo kun je herhaaldelijk inleren van de ventielen voorkomen.

Suc6,
Erik

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

is dat ook makkelijk op de snelweg met een snel leeglopende band met 120 km/h
effe de deur open om op de stikker te kijken
en hoe doe je dat met de draairichtng

Erik2804 (0), 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]is dat ook makkelijk op de snelweg met een snel leeglopende band met 120 km/h
effe de deur open om op de stikker te kijken[/quote]
Nee. Ik ben niet zo handig met het wisselen van wielen of oppompen van banden bij 120km/h. Ik stap toch altijd uit....
[quote=CARS&MOTORS]en hoe doe je dat met de draairichtng[/quote]
Draairichting verandert niet als je wielen op dezelfde kant van de auto houdt en lang niet alle banden zijn draairichting gebonden... tegenwoordig wel steeds meer.

son (0), 16 jaar geleden

Dank jullie wel!!!! ik ga morgen even langs de dealer om het ventiel aan te melden..........
Wat een gedoe allemaal zeg.......ik blijf naar de dealer rijden! Voor mijn geen Renault meer!

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

maar banden verouderen niet door t achter zitten
eestal door weinig rijden of lang opslag
dus lekker laten zitte op hun plek
dan houd je ook een gelijkmatiger slijtge patroon
de ingezette slijtage van sporing zal toch niet meer veranderen

Erik2804 (0), 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]maar banden verouderen niet door t achter zitten
eestal door weinig rijden of lang opslag
dus lekker laten zitte op hun plek
dan houd je ook een gelijkmatiger slijtge patroon
de ingezette slijtage van sporing zal toch niet meer veranderen[/quote]
Sorry, Jerry. Je dwaalt af. Bij#2 begin je over wisselen van wielen en nu zeg je eigenlijk dat je dit nooit moet doen...

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

LEZEN
ook ALS je wielen wisselt
niet je moet
ik ben va mening dat je een wiel moet laten zitten waar t zit
bij problemen kan je ens wisselen omiets op te sporen

Erik2804 (0), 16 jaar geleden

Als uitgangspunt ben ik het helemaal met je eens hoor.
Bandenspecialisten adviseren vrijwel allemaal om banden met het meeste profiel op de achteras te zetten.
Om dit te realiseren moet je ze soms wisselen met de vooras.
En om dan niet iedere keer naar de dealer te gaan om de ventielen opnieuw in te leren kun je er ook op een andere manier mee omgaan zoals ik beschreef bij #3. Dit bespaart tijd en kosten van garage bezoekjes.

Gr. Erik

janneman 1968 (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je ook een verloopstukje gehad die je op je ventiel kan zetten als je deze oppompt want anders breekt er straks weer een af bij je dealer moeten ze deze hebben en deze ook aan je geven als je ventiel gebroken is

son (0), 16 jaar geleden

Hai janneman,

Nee ik heb geen verloopstukje gehad, maar dat ga ik nog wel even navragen dan! Bedankt voor je reactie.

sgm (0), 16 jaar geleden

Wat voor verloopstukje is dat? Heb je er een foto van?
Heeft de dealer niet gezegd dat de ventiel moet worden ingeleerd?
Wisselen voor/achter: gewoon wat harder door de bochten rijden. Onderstel kan het prima aan en dan heb je alle 4 de banden tegelijk versleten :-)

Abba (0), 15 jaar geleden

Voor het inleren van de sensoren is de dealer niet de enige die je kan helpen.
Ik heb het vorige keer bij Profile laten doen, is goedkoper en is binnen 2 minuten gedaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.