close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault CLIO RL 1.2: ventilator radiator kortsluting

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D7F-A7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 43

Hoi,
de ven van mijn radiator draaid niet meer en de zekering brand elke keer door, ook de kachel blaast niet meer, (ik weet niet of de kachel wel werkt maar hij blaast in ieder geval niet)
dit is gebeurd na het zelf vervangen van mijn accu en dynamo.

Geplaatst door

dennis nierop (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan zou ik toch eens op zoek gaan , of er niet ergens iets fout gegaan is bij deze reparatie , draad klem of beschadigd enz.

kan ik nog rijden zonder de ventilator? ik heb geen temperatuur meter in mijn auto,

Ja en nee , op het moment dat je lang stil komt te staan , heb je geen rijwindkoeling meer en zal hij uiteindelijk aan de kook gaan , lampje op je dashbord zal aan gaan , ben je vaak al te laat.
Je kunt de motor uit zetten als je stil staat , kachel op maximaal , wordt uiteindelijk rijden met de ramen open , blijft allemaal kunst en vliegwerk.
Beter is zoeken naar waar het fout gegaan is.

ik heb alle 3 de aansluitingen van de fan los gemaakt en nog steeds maakt hij kortsluiting
ik heb de bedrading bekeken en zie nergens een draad die open ligt.

Zit de bedrading op de dynamo wel goed , de stekker niet per ongeluk verkeerd om ?

[quote=kaleido 1]Zit de bedrading op de dynamo wel goed , de stekker niet per ongeluk verkeerd om ?[/quote]

de plus zit met een bout de min zit via een bout op het chassis en een ander draadje zit op een aparte stekker. volgens mij zou de dynamo de accu niet op laden als die niet aangesloten is.

ik weet niet goed hoe de verwaming in een auto werkt, klopt het dat achter het dashboard een "heating core" ook een radiator zit?

Ja er zit ook een kachelradiateur in je auto .
De plus zit met een moer vast op de b+ , maar wat heeft je kachelradiateur met deze storing te maken ?
Ik zou toch echt nog eens kijken of alles wel goed zit , de plussen op de plussen en de minnen op de minnen .
nieuwe dynamo of gebruikt , juiste model enz.

omdat de zekering doorgaat van de fan, naar mijn idee zit dat achter de zelfde zekering omdat de blower in mijn auto ook niet blaast.
de dynamo is nieuw gekocht bij een bedrijf die dynamo is gekocht bij een bedrijf Dynastart Barneveld. de koelvloeistof is bruin.
ik kan niet de dynamo verkeerd aangesloten hebben omdat er alleen een plus pool op zit, de min pool is het chassis, en een ander apart draadje met een stekker. ik snap er niks meer van.

nu ik terug denk het begon allemaal met de verwarming aanzetten, waarna de auto uitviel toen dacht ik dat de accu dood was dus vervangen, vervolgens de dynamo ook vervangen, zou er ergens kortsluiting kunnen zitten achter het dashboard of iets anders dat de kortsluiting veroorzaakt ndat ik de kachel aanzet na het misschien lang niet gebruikt te zijn door de vorige eigenaar?

Kijk dit schijnt een heel ander licht op de zaak , dan zou ik eens achter je dashbordkastje kijken bij je kachelventilatormotor , deze zou het probleem wel eens kunnen veroorzaken.
Je bent te werk gegaan op aannames en niet op daadwerkelijk meten.

Waarschijnlijk ligt het aan de regelaar van mijn kachel-ventilator. Ik keek verkeerd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.