👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb een Laguna 2.0 (85KW TYP.B56C MOT.FR3).
Enige maanden geleden liet de verwarming in de auto het afweten. Ik kreeg de tip om het ontluchtingsnippel op de koelslang los te draaien om te kijken of er lucht uit kwam. Dat was inderdaad het geval. Nadat er vloeistof vrij kwam bij de nippel heb ik het ontluchtingsnippel weer dichtgedraaid. Ik kon hem echter niet meer vast draaien: het schroefdraad bleek doorgeroest. De opening is nu wel afgedicht (door het gedeelte van het schroefdraad dat is blijven zitten). De operatie was in zoverre geslaagd dat ik wel weer warmte had in de auto.
Na verloop van tijd ontstond echter weer hetzelfde probleem. Alleen kan ik het achtergebleven schroefdraad er niet meer uit krijgen. Wie heeft hier ervaring mee? Het is nu wel erg koud om een stuk auto te rijden; brr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zijn die ontluchtingsnippels van kunstof?zoja maak een schroevendraaier heet gasbrandertje ofzo duw het in het afgebroken stukje zodat je een inkeping krijg af laten koelen en met een andere schroevendraaier eruit draaien
Het draadeind bleek inderdaad van kunststof te zijn. Een inkeping maken lukte echter niet zo goed. Als ik de schroevendraaier er uit haalde, bleef er weinig van de inkeping over. Uiteindelijk heb ik de schroevendraaier wat dieper in het kunststof gedrukt en het geheel vervolgens af laten koelen. Hierna was de schroevendraaier inclusief het achtergebleven kunststof draadeind er eenvoudig uit te draaien.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar