Renault express 1.1 benz.: volgorde bougiekabels op bobine

Bouwjaar: 1991

Hoi,weet iemand wat de correcte volgorde is van de bougiekabels op de verdeelkap van de bobine? Voor de Renault Express 1.1 Benz.van 1991?

braschil

Geplaatst door braschil (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Express? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

RoelV (0) PRO, 20 jaar geleden

De ontstekingsvolorde is in ieder geval 1-3-4-2.

braschil (0), 20 jaar geleden

Ok bedankt . Hoe weet ik waar ik de bougiekabel van cil.1 moet plaatsen in de verdeelkap? Of is dit niet zo belangrijk zolang de ontstekingsvolgorde maar klopt?

RoelV (0) PRO, 20 jaar geleden

Nee!! Dit is wel belangrijk. De volgorde tja.....als de vierde cylinder op tuimelen staat moet de rotor naar de eerste cylinder wijzen. Dan kun je ook zien waar de kabel op de verdeelkap moet zitten. Kun je hier iets mee?

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

heel makkelijke manier: je zet dekabel van de eerst cilinder willekeurig op de verdelerkap danstart je als hij wil lopen zit je goed anders pak je de volgende aansluiting

RoelV (0) PRO, 20 jaar geleden

Ben ik het niet mee eens, op 1 cylinder loopt ie niet. Plus als je de bougiekabels er zomaar opzet, en ze zitten verkeerd heb je kans op backfire en kan je luchtfilter er afknallen.

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

ik heb er anders veel aan het lopen gekregen op die manier in heel korte tijd

braschil (0), 20 jaar geleden

Had de luchtfilter eraf gehaald en kreeg idd. een grote steekvlam uit de carburateur is dat die "backfire"die je bedoeld?En "op tuimelen staat"is dat wanneer hij op hoogste punt staat en op moment om weer te gaan zakken? En als de rotor naar cil.1 wijst moet de kabel dan boven die rotor geplaatst worden of juist niet?Heb hem overigens al wel ff aan de praat gekregen tijdje terug maar toen bleef hij "knallen" als ik gas gaf heb hem toen tijdje stationair laten draaien maar is na tijdje stilgevallen: geen benzine leek mij omdat er geen benzine te zien was in de doorzichtige filter? Begin te denken dat dat de oorzaak is geweest vanaf het begin(was namelijk rijdende weg stilgevallen!)Maar heeft een mechanische pomp en heeft het toch weer ff gedaan nadien dus is wel raar als die stuk is doet hij het of doet hij het niet omdat het mechanische pomp is bedoel ik en als hij valse lucht trekt kan hij het ook niet soms wel of soms niet doen toch? Die pomp tegen het blok is toch de enige pomp bij een renault express meen ik?

braschil (0), 20 jaar geleden

Hoi wilde ff zeggen dat ik hem weer aan de praat heb gekregen bedankt voor de hulp wiens manier van plaatsen van bougiekabels op verdelerkap zeer goed van pas bleek te komen,heb deze manier namelijk geprobeerd en bleek idd. prima te werken!! Het probleem was/is trouwens de benzinetoevoer de pomp blijkt namelijk geen benzine uit de tank aan te kunnen zuigen heb een jerrycan gevuld slangetje erin en op de pomp aangesloten en werkt perfect,wordt dus ff leidingen onder de auto nalopen verder is hij weer kerngezond!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Express of stel zelf een nieuwe vraag.