close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: Voorvering niet door APK

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5dci

Dag mensen,
Gisteren is mijn Clio afgekeurd op een probleem met de voorvering, gebroken (lijkt me niet), gescheurd, corrosie of ondeugd. bev..
Is het bij het vervangen van 1 veer noodzakelijk de andere ook te vervangen?
Uitlijnen was ook absoluut nodig, is dat waar?
Iig. kosten dezes 400 euri.
Is dit een rechtvaardige prijs?

Met vriendelijke groet
Sander

Geplaatst door

sanderson (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Voor de keuring is het niet noodzakelijk maar wel raadzaam. Als de een gaat kun je er van uit gaan dat de andere het ook niet lang meer volhoudt.
Tevens is uitlijnen niet noodzakelijk, mits de monteur weet wat hij doet! En ik mag aannemen dat een beetje monteur wel weet waar hij mee bezig is.
Daarnaast lijkt €400 mij wel een redelijke prijs. Je kunt ook de veren zelf bestellen en niet uitlijnen, dan ben je er bij de meeste garages wel met zo'n kleine €150.

JoFw 0

9 jaar

Wat mij opvalt is dat na mijn APK keuring de veer (veren) ineens piepen.
Hebben ze de boel geprobeerd te slopen om mij een nieuwe vering aan te smeren?
Hebben ze met zn allen eraan lopen hangen?

sanderson 0

9 jaar

Auto is uit de vering geweest. Komt ook door de gebroken veer he

ernhemmer 0

9 jaar

Zou je dat niet merken dat je met een gebroken voor veer rijdt?
Twee weken terug nog een rit via de Autobahn gemaakt en nog naar Spa Ardennen geweest.
Nu ineens na kwikfit piepende voorveer.

sanderson 0

9 jaar

De veer breekt meestal niet op de helft, meestal aan de uiteinden van de spiraal. Wat je hoort zou wel eens metaal op metaal kunnen zijn.

JoFw 0

9 jaar

idd de onderste winding zal gebroken zijn en merk je niet met rijden.nu de auto uit de vering is geweest is de winding verdraaid of er tussen uit gehaald wat het geluid kan veroorzaken.

ps niet alle garage bedrijven zijn oplichters/geldkloppers

abc 0
badge

9 jaar

Ik sluit mijn aan bij abc

ernhemmer 0

9 jaar

Een prutsoplossing is het vervangen van alleen de kappotte veer en niet uitlijnen.
Je auto zal dan scheef gaan staan en de sporing kan slechter worden waardoor de banden sneller slijten.

Goede oplossing is beide vervangen en uitlijnen.

Niet te veel doemdenken, oordeel alleen op feiten niet op veronderstellingen.

pieterp9094 0
badge

9 jaar

En de door Pieter genoemde oplossing is ook het behoud van je banden.
Wel eens banden-die-nog-helemaal-goed-zijn vervangen omdat ze scheef zijn afgelopen? Je trekt je de haren uit je hoofd van spijt dat je hebt bespaard op uitlijnen ....

Heino4267 650

9 jaar

opgelost

sanderson 0

7 jaar

dat is mooi na bijna 2 jaar ,mogen wij ook weten hoe ?

abc 0
badge

7 jaar

Met versleten koppeling naar de sloop?
Ferry

ferdinand 60

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.