Beste forumleden,
Sinds kort doet mijn clio heel raar.
Een jaar geleden begon de auto ineens op cilinder te rijden. vervolgens was het voorbij waarna het niet meer is voorgekomen tot kort.
Afgelopen 2 maanden rijdt de auto telkens op 3 cilinders. de motorstoring lampje brandt ook. Er wordt overslaan van cilinder 4 weergegeven tijdens het uitlezen. Wat vreemd is dat de storing niet meteen na het starten komt maar na een tijdje rijden. Soms na een kwartier soms na uur uur of nog langer.
vervolgens alle bougies bobine en kabels vervangen. maar het probleem komt telkens weer terug. de nieuwe bobine is weer defect het is een bobine voor alle 4 cilinders. En geen bobine pen per cilinder.
wie weet de reden ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De garagemonteur zegt dat als het een injector zou zijn, dat dit constant aanwezig zou zijn. En niet na een poosje rijden. Maar over de kleppen zal ik wel doorgeven. kijken of het gaat helpen. Ik hoor inderdaad aardig wat getik van de kleppen.
De temperatuur sensor is vervangen. Vervolgens is de storing niet meer terug gekomen na een testrit van 80 km op snelweg en binnendoor.
Ik laat het nog weten als dit veranderd.
Bedankt voor de reacties.
Groetjes
9 jaar
Injector kan natuurlijk best , als deze warm wordt kan deze best gaan klemmen.
Heel simpel te controleren , de galerij er even tussenuit wurmen , deze richten op een stuk karton , motor starten en je ziet zo of hij in spuit , als hij het niet doet , geeft hij geen vlek op het karton.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar