Betreft een Kangoo 1.4 benzine, waarbij je bv tijdens inhalen op de snelweg plotseling het gevoel krijgt dat de stuurbeweging wordt verhevigt.Net alsof hij plotseling meer naar links gaat.Na het inhalen verneem je niets vreemd meer.Of het er mee te maken heeft is niet duidelijk, maar we hebben in juni een voorwiellager vervangen en nu de auto met deze klacht binnenkomt hebben we de veerpootlagers vervangen en blijkt een voorveer gebroken.Ook de uitlijning was niet in orde en is nu bijgesteld.Banden waren al behoorlijk scheef afgesleten.
En we hebben verder alle speling gecontroleerd en een fuseekogel vervangen omdat daar ietsje speling op was.
Maar we hebben nog steeds het effect dat er een plotseling stuurbeweging optreedt na het insturen van een bocht en dus ook bij een inhaalmaneuvre.
Heeft iemand een idee? Bv gaan de stuurhuizen wel eens gek doen bij dit type?Hij gaat makkelijk van links naar rechts asl de wielen vrij op de brug zijn , dus een kruiskop die een zwaar punt heeft lijkt het ook niet te zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bandenspanning is van zeer grote invloed en bij uitlijnen altijd de sporing op maximaal uitspoor (binnen de toleranties) afstellen.
Als de banden scheef zijn afgesleten kan je hier ook beter een paar nieuwe voor verkopen.
Klant heeft gisteren de auto eerst weer meegekregen.Het waaide zo hard, dat er niet echt mee kon worden proefgereden.Hij komt er op terug wat de bevindingen nu zijn.
Bedankt!
Misschien een idee: Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een golf, mee doorgereden totdat ik geen aandrijving meer had, vernellingsbak was kapot, deze vervangen en het stuur dat plotseling meer stuurt was ook weg.
Groeten Teun
18 jaar
Ik heb hetzelfde gehad met een Renault Laguna. Ik heb lang gezocht en een aantal oplossingen proberen te vinden.
* Achter een ophangsteun punt vervangen. Deze was kapot en verbeterde het rijgedrag.
* Bandenspanning omlaag gebracht. Dit werkt beter, echter bij hogere snelheden bij 140 en hoger nog steeds een probleem.
* Gisteren de komplete subframe met steunarmen vervangen. Een proefrit gemaakt en probleem lijkt opgelost. Alleen de steunarmen vervangen moet genoeg zijn. Let er wel op gebruik wel orginele renault onderdelen. De mijne waren niet orgineel.
Groeten Edwin
18 jaar
Auto is vorige week weer geweest en we hebben het linker fuseekogel vervangen. Daar zat, bijna niet merkbaar in gemonteerde toestand, speling op. Na demonteren bleek er heel veel speling op de kogel te zitten en wisten we dat dat de oorzaak moest zijn. Auto rijdt nu weer perfect. Bedankt voor de tips jongens!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar