Hallo,
Ik heb een koppakking vervangen van een 1.4 c3j motor, het probleem is het volgende:
de kachel wordt niet erg heet ik heb me laten vertellen dat dit een regelmatig voorkomend probleem is en dat dat komt omdat de kachel gedeeltelijk verstopt zit,iemand hier al meer ervaring mee?
En het vervangen van een kachel radiateur moet dan het hele dashboard eruit??
mvrgr Eric
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=scooby wrx]Hallo,
Ik heb een koppakking vervangen van een 1.4 c3j motor, het probleem is het volgende:
de kachel wordt niet erg heet ik heb me laten vertellen dat dit een regelmatig voorkomend probleem is en dat dat komt omdat de kachel gedeeltelijk verstopt zit,iemand hier al meer ervaring mee?
En het vervangen van een kachel radiateur moet dan het hele dashboard eruit??
mvrgr Eric[/quote]
Temeratuur in de auto is volgens eigenaar goed maar nu dient het volgende probleem zich aan: de temperatuur loopt op tot nagenoeg boven in de meter en gaat af en toe het rode lampje aan en na een paar minuten weer uit.
wie weet hier de oorzaak van????????????
mvrg Eric
Je bent wel in staat een koppakking te vervangen maar niet een diagnose te stellen mbt de werking van het koelsysteem??
Denk aan lucht in het systeem, thermostaat (testen in heet water of gewoon even zonder rijden), waterpomp (is er stroming in het expansievat) enz.
17 jaar
[quote=AS1]Je bent wel in staat een koppakking te vervangen maar niet een diagnose te stellen mbt de werking van het koelsysteem??
Denk aan lucht in het systeem, thermostaat (testen in heet water of gewoon even zonder rijden), waterpomp (is er stroming in het expansievat) enz.[/quote]
Tja m'n hart ligt ook bij het herstellen van schade's maar da's een ander verhaal en ja daar komen ook wel een
koelsystemen bij kijken, maar goed dit is de auto van m'n zuster en ik had zoiets van dat doe ik wel voor je.
waterpomp en thermostaat (tevens de oude en nieuwe getest) zijn eveneens vervangen het systeem is goed ontlucht en er is normale circulatie van het water in het expansievat,dus vandaar mijn zorgen over die hoge temperatuur en die rode lamp.
mvrgr Eric
17 jaar
weet je zeker dat het goed ontlucht is das heel belangrijk je moet de auto laten lopen en de koelvloeistof pot los nemen en hoog houden boven de radiateur dan ontlucht hij het best
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar