hoi
mijn renault 19 1.7 had last van een kapotte startmotor deze is inmiddels gerepareerd
maar nu is mijn koelvloeistofpijl van max naar min gegaan
en uit de uitlaat komt water nou had ik dit eerder op dit forum gevraagd en dat kon condenswater zijn door de korte stukjes
dit was al voordat de startmotor gemaakt was
nu heb ik in mijn radiateur aan de linkerkant onderin wat roest zitten en daar druppelt soms wat of het koelvloeistof is weet ik niet maar lekken er wel druppels uit
en de rook is niet echt heel dik maar vind het toch wat meer als normaal
nu heb ik van de week met een nog niet hele warme motor flink gas gegeven en koppeling op laten komen om de wielen beetje te laten spinnen kan het nu zijn dat ik mijn koppakking eruit geblazen heb
ik heb verders helemaal geen verschil met rijden zelf
hoe kan ik erachter komen of dat zo is
heb al gekeken in de koelvloeistofresevoir of dat borrelt maar zit maar een grote borrel bij de slang voorderest niks.
of kan het zijn door de lekke radiateur
sorry voor het lange verhaal maar denk dat dit het makkelijkst is om dit uit te leggen
alvast bedankt mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die koppakking zal nog wel heel zijn. Even simpel iets proeven aan de druppeltjes: is het zoet, dan is het koelwater. Dat verklaart je koelwaterverlies dan.
Gr.
Radiateur waarschijnlijk toch lek. Als er koelvloeistof uit lekt direct die radiateur vervangen. Als je handig bent is dat zelf goed te doen.
is maar een heel klein gaatje
je kan hem toch ook solderen of met iets dichtsmeren?
nieuwe is beter maar is mischien minder goed maar voor mij op dit moment financieel wel beter :)
bedankt mark
17 jaar
Er zijn van die antileak middeltjes, geen garantie dat het opgelost is, solderen lijkt me niet mogelijk. Een nieuwe radiateur kost 80-90 euro bij een betere automaterialenzaak, echter dat kan natuurlijk al te veel zijn.
Anti leak middeltjes maken meer problemen dan ze oplossen, verstoppen van de kachelradiator etc.
Sloop is ook een optie, maar een kapot blok doordat het lek plotseling groter wordt onderweg is nog veel duurder denk ik..
Cor
[quote=majo01]hoi
mijn renault 19 1.7 had last van een kapotte startmotor deze is inmiddels gerepareerd
maar nu is mijn koelvloeistofpijl van max naar min gegaan
en uit de uitlaat komt water nou had ik dit eerder op dit forum gevraagd en dat kon condenswater zijn door de korte stukjes
dit was al voordat de startmotor gemaakt was
nu heb ik in mijn radiateur aan de linkerkant onderin wat roest zitten en daar druppelt soms wat of het koelvloeistof is weet ik niet maar lekken er wel druppels uit
en de rook is niet echt heel dik maar vind het toch wat meer als normaal
nu heb ik van de week met een nog niet hele warme motor flink gas gegeven en koppeling op laten komen om de wielen beetje te laten spinnen[/quote]
Da's niet goed voor je verbruik en koppakking hoor ;-)
Ik zou bij de sloop voor een radiateur gaan kijken. Ze kunnen ook nieuwe leveren is vaak hetzelfde merk als origineel (van Behr bijvoorbeeld).
17 jaar
heb inmiddels besloten idd een andere te gaan halen denk dat jullie gelijk hebben
en dat het me uiteindelijk meer gaat kosten om ding proberen te repareren
dus ik gaat morgen ff naar de sloop om te kijken of ze daar wat hebben
en met de wielen spinnen is niet goed voor je koppakking en verbruik maar is wel leuk:-)
wel raar dat mijn startmotor en mijn radiateur dezelfde dag kapot zijn gegaan
bedankt voor de reacties
groetjes mark
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar