Hello,
Kan het zo zijn dat je het geluid van een wiellager pas hoort boven de 140?. Dit wanneer er een klein bochtje naar rechts gemaakt word en dan blijf je het geluid ook horen als je daarna rechtuit gaat. Het is een brommend geluid welke harder word als je harder gaat rijden, Als de snelheid opgevoerd word is het op het laatst echt niet om aan te horen, je voelt het ook door de auto heen. Als je iets langzamer gaat rijden gaat het geluid weg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verdwijnt het geluid ook als je de koppeling indrukt?
nee dan blijft het geluid ook hangen, heb div dingen geprobeerd oa koppeling induwen, in zijn vrij zetten in zijn 5 en 6 het blijft. Ben vandaag naar een garage (bevriend) geweest en deze dacht dat het een aandrijfas zou kunnen zijn daar een wiellager een gierend geluid zou moeten veroorzaken. Dit ook vanwege het feit bij het insturen van een bocht naar rechts (flauwe bocht) op iets hogere snelheid dat je soms een klonkend geluid hoort niet knakkent maar meer als doef doef doef (lijkt wel lingo).
18 jaar
nee dat kan het niet zijn, liggen net nieuwe onder michelin pilot en deze zijn nog perfect.
18 jaar
de banden zitten er nu 5000 km onder heb het profiel nagekeken maar kan geen oneffenheden ontdekken.
18 jaar
Is het dan precies na de bandenwissel begonnen? of een tijdje erna? Cupping is niet altijd zo goed zichtbaar, maar kan het zeker zijn. Een lager hoor je meestal juist bij lagere snelheid. Is meer een grommend geluid. (ps. dat lingo geluid, is dat ook met hoge en lage tonen dan bij jouw auto :)
18 jaar
Nee het begon zeker niet net na de bandenwissel, Het geluid is echt een soort grommend geluid het lijkt een beetje alsof er iets niet helemaal gesmeerd is en droog loopt het klinkt als groegggggg . Het gekke is ook dat het de ene x erger is dan de andere keer. Het geluid is niet hoog en dan weer laag maar alleen laag je voelt het ook een beetje in de pendalen van de auto. Ik heb het idee dat het misschien een aandrijfas is die niet helemaal ok is. Echter bij het helemaal iutdraaien van het stuur is er niets te horen. Dus helemaal kapot is ie niet.
18 jaar
Zou het niet je luchtfilter kunnen zijn? Die resoneert bij mij ook zo vreselijk. Die heb ik met stukken schuim helemaal vast gezet.
18 jaar
Heb jij er alleen last van bij het rijden of ook bij stationair draaien van de motor?. Het enige wat ik hoor als ik buiten de auto ben en hij is koud, dat ik de uitlaat hoor rammelen (moet ik nog een keer naar kijken). Maar als dat het zou zijn voel je het toch niet in je pendalen?
18 jaar
Uitlaat loopt helemaal los door naar achteren. Een resonantie/trilling in je uitlaat kan je door de hele auto voelen en ook in je pedalen.
18 jaar
hmmzzz ik hoop natuurlijk wel dat dat het euvel zal zijn, ik heb er zelf een beetje een hard hoofd in eerlijk gezecht. weet alleen wel next time weer een volvo wat een ellende al meegemaakt in 3/4 jaar....
18 jaar
Volvo 40 serie zit ook veel Renault in......
18 jaar
ja das waar alleen die deed het beter, snik
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar