Renault Megane: wil niet meer starten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 K7M

Motor wil niet meer aanslaan.
Geen vonk en de geen brandstof op de injectoren. Startmotor komt gewoon rond.
Openen en sluiten van de auto met de sleutel gaat prima, en de rode lamp welke de startonderbreker aangeeft gaat uit.
BDP sensor met stekker vervangen.
Zekeringkast (hoofdzekering) naast de accu gereinigd.
Brandstofrelais staat na frequent starten te klepperen. komt geen brandstof.
bij contact maken op het contactslot gaat de brandstofpomp ook niet lopen.
Door contacten 3 en 5 van het brandstofrelais door te verbinden voert de pomp per direct brandstof op.

Op dit moment even geen idee wat ik er aan moet doen!
Geen vonk en geen brandstof is uiteraard niet starten.

Als de startonderbreker er af gaat, dan moet toch alles aangestuurd worden en vrijgave voor starten komen.
Waar moet ik nu zoeken om een slecht contact te vinden. Ik denk hieraan omdat na een keer of tien starten hij wel eens de neiging maakt om een slag te maken.
Het is zo spookachtig probleem, dat ik het niet waag om bij de Renault dealer te zetten. Dan wordt mijn portomonnee vanzelf met onzin zaken leeggetrokken.
Wie oh wie help mij verder?

Altijd een Saab

Geplaatst door Altijd een Saab , lid sinds 15 jaar geleden

9 Reacties

drifkikker, 9 jaar geleden

Hoi ik heb zo ongeveer het zelfde probleem.met mijn espace .we hebben gelezen dat het vaak de aan sturing box is bij mij de b2 box
Die heb ik nu ter controle bij ac troninics liggen eventueel reparatie . Scheelt een smak met geld .ik krijg hem morgenvroeg terug dan op nieuw inlezen en hopelijk doet hij dan weer .dan hoor je het wel

Altijd een Saab, 9 jaar geleden

Drifkikker,
Heh!! dat is interessant. Is het bij jouw ook spontaan gekomen. Of kwam het probleem er langzaam in. En voor mij van belang om te weten : jij hebt ook geen vonk, geen brandstof aanvoer en ook een signaal dat aangeeeft dat de startonderbreker er af is gegaan?
Op welk moment besloot je dat dit het probleem moets zijn? en op basis van wat besloot je dit?
Zodra je wat weet, wil je mij dan op de hoogte houden, ik ga in ieder geval ook die kant op zoeken.

drifkikker, 9 jaar geleden

Hoi saab? Het probleem was van de een op de ander dag aanwezig. Een ik heb het besloten toen ik meer van deze problemen.gezien heb hier op deze site zo wel partuculier al zowel bij profies. En we haden alles gecontroleerd en ook de bdp sensor haden vervangen. Dan blijft er weinig meer over dus nu dit eerst even de box contoleren ..en of reparen. je hoort het wel van me een dezer dagen

drifkikker, 9 jaar geleden

Hoi de b2 box was defect.is gerepareerd moet alleen nog worden ingelezen bij renault .kosten tot nu toe +-256 euro .incl ndp sensor .morgen of dinsdag weet ik of het weer rijdt
Gr drifkiker

willyvan PRO, 9 jaar geleden

vervang ook de hoofdzekkerringen langs de accu in het zwarte kastje van 30 en 60 amp rotten soms pootjes af

Altijd een Saab, 9 jaar geleden

Update op het niet starten van de Megane Cabriolet.
ECU is recentelijk vrij geschakelt van de startonderbreker. Hier zit dus ook niet de oplossing.
Hij wil wel een beetje starten maar ploft en knalt, Er is dus benzine en vonk, maar doorzetten ho maar.
Het brandstofrelais gaat tekeer als een wilde als je op contact gaat. Dat was aldoor zo.
Afijn, nog steeds een raadsel.... zou de ECU zelf niet meer correct functioneren?

Ramjod PRO, 9 jaar geleden

Heb je alleen de bdp sensor vv of de stekker ook vervangen.
Als je een bdp bij de dealer haalt moet je ook een stekker kopen.
Als de twee draadjes verwisselt springt de motor ook niet aan.
Controleer de 2 massa draden eens aan de distributiezijde van het blok.
deze willen wel eens breken.

willyvan PRO, 9 jaar geleden

heb jij die grote langs accu eruity gehad deze sturen ook zekkeringkast aan

Altijd een Saab, 9 jaar geleden

Vandaag een grote dag : De Megane start weer.
De oplossing zat hem niet in : Zekeringkast naast de accu, Bdp sensor, Ecu, startonderbreker, brandstofrelais etc.

Maar dankzij dit forum : G. van Eck professional.

Een aarde probleem, en wel de aarde van de Ecu op de pennen 2 en 3. Deze hadden te veel weerstand naar aarde, vandaar ook het klepperen van het brandstofrelais. Pfoei....

Voor degenen die ook eens zoiets onvindbaars gaan aantreffen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.