Hallo,
heb hier al veel gelezen over problemen van de Laguna II 19dci betreffende wisselende prestaties.
Ik heb hier sinds kort ook mee te maken.
Heb 'm gisteren bij m'n lokale Renault dealer binnengebracht om de computer uit te lezen maar hier werd geen probleem in gevonden.
Door verder te zoeken, kwam men er op uit dat mijn intercooler bol stond en er kleine scheurtjes inzaten. Dit zou de oorzaak zijn voor de wisselende prestaties aangezien hij daar druk zou verliezen.
Vanmorgen krijg ik telefoon van mijn garagist dat de nieuwe intercooler geplaatst is en dat het probleem niet meer opduikt.
Na zelf een testrit gedaan te hebben, stel ik vast dat er nog steeds niets veranderd is.
Bij het optrekken gaat hij de ene keer prima vooruit en dan krijgt hij enkele keren een dip.
Uitschakelen van de motor en opnieuw starten maakt niet uit.
Het voorgloeilampje brandt ook nooit dus denk ik eerder aan een mechanisch probleem dan aan een electronisch probleem.
Bedankt voor jullie reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Join the club!
Inderdaad er is al heel veel over nagedacht over dit probleem. Ik vind de luchtmassameter verdacht en heb net gisteren de stekker losgetrokken. Hij geeft (hoe vreemd ook) geen waarschuwing in de vorm van een irritant lampje. Ik wil dit een tijdje doen om te kijken of hij dan wel constanter trekt zonder dat het koppel telkens schommelt. Bij renault zeggen ze dat als bij het uitlzen van het mm niet wordt aangegeven dat de LMM defect is, deze inderdaad ook echt niet defect kan zijn. Zelfs al zou die af en toe verkeerde waarden doorgeven aan MM dat zou dat worden geregistreerd. Kan zijn natuurlijk, toch vertrouw ik dat MM niet helemaal. Ik probeer het een tijdje en meld het dan terug.
Join the club!
Inderdaad er is al heel veel over nagedacht over dit probleem. Ik vind de luchtmassameter verdacht en heb net gisteren de stekker losgetrokken. Hij geeft (hoe vreemd ook) geen waarschuwing in de vorm van een irritant lampje. Ik wil dit een tijdje doen om te kijken of hij dan wel constanter trekt zonder dat het koppel telkens schommelt. Bij renault zeggen ze dat als bij het uitlzen van het mm niet wordt aangegeven dat de LMM defect is, deze inderdaad ook echt niet defect kan zijn. Zelfs al zou die af en toe verkeerde waarden doorgeven aan MM dat zou dat worden geregistreerd. Kan zijn natuurlijk, toch vertrouw ik dat MM niet helemaal. Ik probeer het een tijdje en meld het dan terug.
Heb je trouwens een 100 of 120 pk dci?
17 jaar
100 pk dci
Het vreemde is dat wanneer je optrekt, hij tussen 2000 & 3000 toeren verschillende keren aanslaat en terugvalt.
Het kan eveneens zijn dat er een dip is en dat hij voor de eerstvolgende 20 km zo blijft rijden en dan plots weer wegschiet.
Wanneer de motor koud is en je gaat voluit, doet het probleem zich niet voor. Het is enkel wanneer de motor reeds op temperatuur geraakt.
Zou EGR-klep hier mee te maken kunnen hebben?
17 jaar
De egr gaat als het goed is dicht bij (stevig) accellereren. Je zou daardoor een hikje kunnen voelen maar geen afwisselend koppel. Voorts zou de auto aardig moeten roken als hij bij stevig doortrekken open blijft staan. Maar het blijft gissen hoor, ben er bij mijn eigen auto ook nog steeds niet achter.
Wil je zeker zijn of het de egr is, dan is het heel simpel de stekker losnemen en kijken of het probleem is opgelost. Er zijn op dit forom ook foto's geplaatst over waar de egr zich bevindt etc. Even de zoekfunctie gebruiken.
17 jaar
zou de egrklep er maar eens uithalen en zien of er niet te veel koolaanslag aanwezig is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar