Renault Clio: wordt nog steeds te warm

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8rt

heb al eerder aangegeven dat mijn auto te warm wordt en dat hij over zijn nek gaat.
nu terug bij de garage waar ik hem gekocht heb ,hebben ze een koppakking test gedaan en die was goed.
er zat een nieuwe thermostaat in en een nieuwe radiator plus een nieuwe thermoschakelaar nu had ik hem leeg gehaald nieuwe radiator vloeistof er in gedaan en ontlucht maar het probleem kwam nog steeds terug.
nu zeggen ze in de garage wij halen de thermostaat er uit want wij weten het ook niet meer.
kom ik nou van de zomer niet in de problemen als het warmer wordt.

ik vindt dit maar een halve oplossing en vertrouw die auto nu niet meer.
heeft iemand misschien een idee hoe ik dit oplos????


gr. martin

martino1965

Geplaatst door martino1965 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

omega8258 (0), 17 jaar geleden

Als de garage al een koppakking test gedaan heeft en de radiator,thermostaat en de thermoschakelaar al vervangen heeft kan het volgens mij alleen nog een kapotte waterslang zijn of de waterpomp die slecht( te weinig debiet ) of gewoon kapot is waardoor de koelvloeistof niet meer goed word rondgepompt en de themperatuur oploopt.

martino1965 (0), 17 jaar geleden

misschien ,alleen is het zo dat als ik mijn radiator opnieuw vul en ontlucht dat doet de ven het prima.
wordt warm, gaat draaien en loopt terug in temperatuur daarna stukje rijden en dan slaat de ven ook regelmatig aan waardoor de temperatuur ook op zijn normale waarden blijft.
nu is het zo als ik hem daarna terug zet en bijvoorbeeld de auto ff 5 minuten uitzet weer stationer laat lopen de temperatuur abnormaal hoog wordt de ven niet aanslaat en met gevolg dat de koelvloeistof weer uit mijn potje spuit {kookt}.

omega8258 (0), 17 jaar geleden

Als alles al vervangen is, denk ik toch aan een slechte waterpomp, door de weinige opbrengst kan hij warm lopen. Anders weet ik het ook niet meer....

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

Probeer eerst eens het voorstel van de garage uit. Gaat dit ook fout dan maar weer verder redeneren. En heel soms wordt een thermostaat nog wel eens verkeerd-om gemonteerd. Kun je dat ook uitsluiten want als ik dit zo lees zou dat best wel eens het geval kunnen zijn. Mogelijk dat de thermostaat al verkeerd zat en men bij vervanging de nieuwe net zo heeft terug geplaatst.

LOWEE52 (0), 17 jaar geleden

Mogelijk, heb ik wel eens voorgehad,dat bij warme motor het schoepenwiel van de waterpomp over de as slipt en daardoor veel te traag draaid(niet met dezelfde snelheid als de aandrijfpolie)door de warmte zet het schoepenwiel uit en klemt niet meer op de as daardoor dat slippen.Remedie nieuwe waterpomp.

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

Zou inderdaad de pomp kunnen zijn. Zie je bij lopende motor de koelvloeistof (ook bij koude motor) goed door het retour slangetje van het reservoir stromen ? Als de pomschoepen zijn werk niet doen, is er geen stroming. Echter doordat het geval zich steeds blijft herhalen, zou de koppakking toch en kap gekregen kunnen hebben. Bij het vervangen van de pomp, moet toch de gehele distributie vervangen worden, dan zou ik voor de zekerheid ook de koppakking maar vervangen !
Doorrijden met de thermostaat eruit, is geen oplossing. Zeker nu niet met de winter voor de deur !

pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden

Waterpomp wordt bij deze auto door de multiriem aangedreven, dat scheelt dus een hoop werk. Waterpomp lijkt de meeste waarschijnlijke oorzaak van het probleem. Zeker als er geen straaltje in je reservoir is. Verder even controleren of de massaverbindingen van motor en accu goed zijn.

omega8258 (0), 17 jaar geleden

Ik gok toch op de waterpomp.

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

[quote=pieterp9094]Waterpomp wordt bij deze auto door de multiriem aangedreven, dat scheelt dus een hoop werk. Waterpomp lijkt de meeste waarschijnlijke oorzaak van het probleem. Zeker als er geen straaltje in je reservoir is. Verder even controleren of de massaverbindingen van motor en accu goed zijn.[/quote]
Klopt, is 1.8, (ik ging uit van 1.2 of 1.4 sorry...) dan loopt i idd achter de multieriem. Excuus !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.