Renault 5tr: zeer slecht stationair loopt op 2 of 3 poten slaat af bij gas l

Bouwjaar: 1990, Motorcode: 1.4

hallo allemaal,

Mijn r5 liep tijd lang zeer snel stationair werd steeds erger . Oorzaak was de lekke pakking tussen uit en inlaatspruitstuk. Pakkingen vervangen. Nu loopt ie stationair maar op 2 poten of zo en slaat dan af . Als je dan gaat rijden en koppeling intrapt slaat ie direct af. Motor start dan met moeite wel weer en rijd redelijk normaal totdat je koppeling intapt , dan slaat ie af. Toch merk je tijdens het rijden ook dat er waarschijnlijk enkele cilinders niet goed meedoen.

heeft iemand een idee??

jos5954

Geplaatst door jos5954 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

jos5954 (0), 16 jaar geleden

iwmand een idee??? vandaag andere bougies en nwe rotor verdeelkap. Geen effect helaas....

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Is de oude pakking wel helemaal weggehaald dit lijkt op aanzuigen van valse lucht.

Hans

jos5954 (0), 16 jaar geleden

alles goed schoongemaakt. Alleen de pakking tussen inlaatspruitstuk en motor is niet vervangen. Het lijkt erop dat motor nu te rijk loopt . er sputtert benzine? uit de uitlaat. hij liep met lekke pakkingen veel te snel stationair en nu doet ie het bijna niet meer stationair. Lijkt me dat pakkingen dan goed afsluiten.

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Wanneer de motor te rijk loopt zouden de bougies zwart moeten zijn is dat ook zo?

Hans

ARTHUR KOEMAN (0) PRO, 16 jaar geleden

lijkt op een lekke vacuumslang van het opnameelement buitenluchtdruk ,volg het slangetje van het rechthoekige zwarte kastje maar eens en kontroleer het vooral in de bochten,op het opnameelement staat met grote letters gm

jos5954 (0), 16 jaar geleden

alle 4 bougies zwart Waar zit het opnameelement ongeveer?

jos5954 (0), 16 jaar geleden

Heb vandaag vacuum slang losgetrokken die vanaf carb naar rechthoekig elektrisch kastje (map sensor ???) op schutbord gaat. Nu de slang loshangt slaat ie niet meer af! verder loopt ie even slecht. (er staat geen gm op het betreffende kastje.De betreffende slang komt aan bestuurderszijde uit de carb. Het lijkt erop dat ie lekkage nodig heeft om aan de praat te blijven. (zonder luchtfilterhuis loopt ie even slecht)

Iemand een idee??

Groetjes Jos

ARTHUR KOEMAN (0) PRO, 16 jaar geleden

mono-point inj-systeem mogelijk een druppelende injector

jos5954 (0), 16 jaar geleden

Ik heb vlgns mij geen injectiemotor toch?? Als er wel een zit, direct onder het luchtfilterhuis? (zit met torx schroeven vast)

jos5954 (0), 16 jaar geleden

snap het al. Is er een eenvoedig testje om de monopoint injector te testen. en is ie los te halen en vast te zetten zonder dat je onderdelen moet vernieuwen??

ARTHUR KOEMAN (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je anders een handchoke ??? aan voorgaande opmerkingen trok ik de conclusie dat het een 1.4 mono injectie zou zijn,ook gezien het antwoord op het opnameelement ,ja de injector zit met een beugeltje vast met twee torix boutjes
wees wel voorzichtig met loshalen ivm beschadigen van de rubbertjes,je kan ook kijken bij lopende motor hoe het effect is bij stationair lopen en gas geven betreffende het druppelen en vernevelen van de brandstof.
vooralsnog is het in deze situatie moeilijk een juiste diagnose te kunnen stellen al je er zelf niet mee bezig bent

jos5954 (0), 16 jaar geleden

de choke is automatisch. Heeft het overigens zin om hem los te halen? heb geen nieuwe en het is nu zondag. Morgen heb ik de auto nodig.
(mbt stappen motor: deze lijkt goed te werken en bij een beetje gasgeven ook soort van 3 poten loop.) Overigens heb ik geen referentie wat goed danwel niet goed druppelen van de injector is.

ARTHUR KOEMAN (0) PRO, 16 jaar geleden

de choke is automatisch ?? dit bestaat niet ,dus is dit mono injectie, en een stappenmotor is weer iets anders ,zie aan je opmerkingen dat je beter iemand er bij kan halen die wat meer kijk op het gebeuren heeft ,met alle respect.

jos5954 (0), 16 jaar geleden

Ik heb dus geen handbediende choke in ieder geval. En er zit een zwart motortje dat de gasklep kan regelen. Eventueel kan ik een filmpje met geluid emailen. (als je daar nog zin in hebt)
In iedergeval bedankt voor je reacties tot nu toe

AS1 (105), 16 jaar geleden

[quote=jos5954]En er zit een zwart motortje dat de gasklep kan regelen.[/quote]
Dat is de TPS. Deze regelt niks maar meet de stand van de gasklep.
De 1.4 TR heeft injectie vanaf 1989.

jos5954 (0), 16 jaar geleden

ok dan, dacht dat het ook kon regelen. Had het alleen vermeld omdat het stationait afslaan door slechte motorloop komt en niet door de stand van de gasklep.

jos5954 (0), 16 jaar geleden

Heb gisteren een fles injector cleaner erin gegooid. Probleen is nu stuk minder!! Helaas nog niet opgelost. Injector vervangen??

Motor loopt stuk beter met name als je rijd. Stationair wel nog afslaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.