Ik heb onlangs mijn cylinderkop vervangen door een andere nieuwe kop die ik nog had liggen heb deze licht laten vlakken voor de zekerheid.Dit vanwege het feit dat er telkens met een warme motor, schuim in mijn reservoir kwam tijdens het gas geven. De kop die eraf kwam had namelijk lichte vreetsporen op het afdichtingsvlak van de cylinderbussen met de koppakking.
Vervolgens toen het hele spul weer samengebouwd was had ik nog steeds hetzelfde probleem, bij een koude motor heb ik ik geen las van schuim met verhoogd stationair maar zodra de motor op temperatuur komt zit ik weer continu met allemaal schuim in mn koelsysteem, zodra ik de motor weer stationair laat draaien trekt het schuim weer zo goed als allemaal weg.
Ik heb vervolgens de kop weer gedemonteerd en de boel grondig geinspecteerd ik heb aan de koppakking en aan de kop helemaal niets van enige lekkage plekjes kunnen ontdekken, de afdrukken van de bussen stonden er ook gewoon netjes in. Vervolgens ben ik de hoogtes van mijn cylinderbussen gaan controlleren waarbij ik constateerde dat het laagste punt van 1 bus 0.04mm bedroeg, de tegenovegestelde zijde van dezelfde bus bedroeg 0,06mm dus ik ben van mening dat deze bus met het aantrekken van de kop zichzelf gewoon vlak trekt en dus niet voor probleme zou moeten zorgen aangezien ik in de vraagbaak voor de R5 GT Turbo staat omschreven dat de minimale hoogte van de bussen 0,04mm moet zijn voor een goede afdichting.
Vervolgens heb ik een andere cylinderkop licht laten vlakken en gemonteerd met weer een nieuwe koppakking en kwam er vervolgens achter, na het hele gebeuren voor de 2e keer nagetrokken te hebben dat er nog steeds schuim in mijn reservoir blijft komen met gas geven...
Wie kan mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je naast vlakken de kop ook laten afpersen?
[quote=fastbreakrijder]heb je naast vlakken de kop ook laten afpersen?[/quote]
Nee dat is niet gebeurd aangezien de eerste kop die erop ging nog geen 10.000km gedraaid had, dit ging trouwens niet om een revisiekop maar om een nieuwe, die ik nog had liggen en ik voor de zekerheid licht heb laten vlakken.
Ik zal mijn tekst gelijk wel even aanpassen wat de revisiekop betreft..
De 2e kop is ook niet afgeperst aangezien hij van een goed draaiende motor af gekomen is.
Dus daar verwachtte ik geen problemen mee..
17 jaar
lijkt erop dat de waterpomp als slagroomklopper functioneert. Is de stromingsrichting / draairichting van de waterpomp goed en is de aanvoer van koelvloeistof naar de waterpomp wel voldoende. Ook evt eerst testen zonder thermostaat.
koelvloeistof al helemaal ververst?
17 jaar
[quote=sjaak10918]lijkt erop dat de waterpomp als slagroomklopper functioneert. Is de stromingsrichting / draairichting van de waterpomp goed en is de aanvoer van koelvloeistof naar de waterpomp wel voldoende. Ook evt eerst testen zonder thermostaat.[/quote]
De stromingsrichting is iniedergeval goed, ik zal wel voor de zekerheid de aanvoer nogeens controleren..
17 jaar
[quote=AS1]koelvloeistof al helemaal ververst?[/quote]
Er is in beide keren dat de kop opnieuw geplaatst is nieuwe koelvloeistof in gegaan.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar