Heren.
Hetvolgende probleem.
We hebben bovenstraande auto binnengehad, waarvan zuiger 4 een gat vertoonde precies in het midden. Dus bij de bougie. Het leek geen gat van inslag door een vreemd voorwerp, maar eerder een gesmolten gat.
Nu hebben we een zuiger/bus geplaatst uit een andere motor, maar het probleem is nu dat de auto nog niet wil starten, hij verzuipt gewoon. Er zit dus iets in de ontsteking, en de vraag is dan ook, komt dit vaker voor, en kan dit de oorzaak zijn van het kapotlopen van de zuiger. Hij geeft af en toe wel teken van leven, maar na een tiental rotaties, is het helemaal over, en gaat alleen nog maar rond. Na droogstarten ( Injectors losgooien ) pakt hij wel weer even een tik, maar dan begint het verzuipen opnieuw.
De punten in de verdelerkap waren wel wat aangeslagen, maar niet noemenswaardig, ook de kabels/bougies zagen er op het oog netjes uit. Wel gaan we na nieuwjaar kap/rotor en bougies vervangen en hopen dat hij dan wel wil lopen. Maar dan blijft de vraag, of de ontsteking oorzaak is/ kan zijn van de beschadigde zuiger.
Groeten Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is deze auto toevallig bij sytze geweest....? sytze heeft dit jaar bijzonder vuurwerk....
paul,
hahaha, nee, die is daar niet geweest, dat van dat bijzondere vuurwerk, daar weet ik inmiddels alles van.
Groeten Marcel
Een te rijk mengsel geeft niet deze schade,denk maar aan een motor in noodloop die gaat altijd te rijk lopen om zuiger en catalysator schade te voorkomen. Een gat in de zuiger is meestal het gevolg van een verkeerde verbranding,onjuiste type bougie's of een te arm mengsel door bijv.valse lucht.
Waarom deze motor nu zo verzuipt zou ik ook even niet weten,zitten alle aansluitingen en stekkers wel op de juiste plaats.
Hans
stekkers zijn op een enkele na niet losgeweest, inlaat/injectorblok in zijn geheel losgehaald, en tegen schutbord geknoopt. Zelf verdenk ik de bougies ervan, we hebben de oude zolang teruggeschroefd, daar we zaterdagavond niet meer aan nieuwe konden komen. Vandaar na niuwejaar nieuwe bougies.
Auto is dealeronderhouden, zitten allemaal originele filters/ onderdelen op. ik dacht zelf eerst aan luchtfilter oid maar dit lijkt allemaal nieuw te zijn. ook injectors los, en beetje helpen met startpilot heeft geen effect.
Groeten Marcel
Als startpilot al geen effect heeft, lijkt het erop dat de ontsteking niet op tijd staat. Sjaak
ontsteking staat direct op de nokkenas, valt niets aan te verstellen, kap past maar op 1 manier, rotor zit direct op inlaatnokkenas. Als deze verkeerd zou staan, staat de distributie ook niet op tijd, en deze heb ik 3 keer gecontroleerd. ( Pokkesysteem, zaak op tijd zetten met krukas 90 graden gedraaid, snapte er in het begin niets van.)
Groeten Marcel
Weet je het zeker van de timing?
Nokkenassen tekst inlet en exhaust horizontaal en leesbaar, krukas 90graden safe merkteken, staat op krukas tandwiel dan aan de bovenzijde, poelie moet er af om dit goed te zien ;
Ja, 100% zeker, pijltje exhaust, en streepje van Intake precies tegenover elkaar, staat zelfs ook nog merkteken op distributiekap daarvoor. 100% zeker dat de tandwielen op de goede manier eropzitten) kan je er voor inlaat of uitlaat anders opzetten ) en 100% zeker, dat de krukas op de aangegeven positie stond. Dubbel puntje op tandwiel op merktegen kap gezet.
De krukas staat dan wel 90 graden gedraaid, dus alle zuigers even hoog, en daarom snapte ik in begin de posities van de tuimelaars niet, dit kwam niet overeen met een normaal bdp stand. Daarom, alles nog 3 keer nagekeken, distributie staat 300% op tijd.
Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar