Rover Cabriolet: 214i loopt op 3 cilinders

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 mpi

sinds een paar dagen loopt de motor op 3 cilinders bobine vervangen verdeelkap en rotor en de bougies en de kabels vervangen met stethoscoop geluisterd naar de injectoren en die hoor je tikken kleppendeksel er af gehad en geen beschadigingen tezien alles doet het zo tezien injectoren verwisseld en zelfde cilinder blijft niet meelopen bougies vonken allemaal .

jw

820/214/cabrio

Geplaatst door 820/214/cabrio , lid sinds 12 jaar geleden

9 Reacties

oldford PRO, 12 jaar geleden

Kun je compressie en/of lekverliezen meten? Of een 4-gas test doen?

820/214/cabrio, 12 jaar geleden

compressie heb ik gemeten en die is goed 4 gas test kan ik helaas niet testen.
vandaag 2x ermee gereden 1ste keer op 3 cilinders lopen 2de keer starten en liep normaal op alle 4 de cilinders en ff later weer op 3 cilinders.

oldford PRO, 12 jaar geleden

Kontroleer de bedrading en de stekkers van de injectors.

820/214/cabrio, 12 jaar geleden

mag toch aannemen dat dat goed is met stethoscoop geluisterd naar de injectoren en die hoor je tikken .
zou ik de bedrading dan toch moeten controleren?

oldford PRO, 12 jaar geleden

Tja, je zult iets moeten. Als de injector goed werkt en de onsteking ook en je hebt compressie dan moet je verbranding hebben.
De injector zelf is het niet, want die heb je al gewisseld.
Kun je met een stethoscoop horen hoe lang de injector open staat? Kan een kortsluiting zijn of een defecte ecu, alles is mogelijk.
Demonteer eens de brandstofrail, teiltje eronder en dan starten. Kun je de hoeveelheid brandstof zien.

Of je hebt een mechanisch probleem met de kleppen. Lek, nokkenas versleten, etc. etc.

820/214/cabrio, 12 jaar geleden

allemaal geven ze een regelmatige tik zo tehoren hetzelfde nokkenas bekeken ziet er goed uit voor de kleppen zou de kop er af moeten lijkt me stug dat er in 1 keer 2 inlaat kleppen stuk zijn of de stoters en net wat je zegt de brandstofrail eraf halen en kijken of die daad werkelijk brandstof door de injector komt de kop eraf halen lijkt me een laatste optie.

oldford PRO, 12 jaar geleden

Er is een handige test om lekke kleppen mee te vinden. Daar hoeft de kop er niet voor vanaf.
Als je de lekverliezen meet (met druklucht) kun je als ze goed lek zijn zelfs horen of het de inlaat of de uitlaat klep is.

820/214/cabrio, 12 jaar geleden

inderdaad nog niet aangedacht.

820/214/cabrio, 12 jaar geleden

de injectoren worden aangestuurd van af de ecu geen gebroken kabels of sluiting dus dat is goed alleen wachten op de garage wanneer ze tijd hebben voor de druktest.
met koud start loopt ie nou op 3 cilinders en na een minuut of 8 loopt alles weer mee in het begin maakte het niet uit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover MG-F of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.