auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Rover Cabriolet: 214i loopt op 3 cilinders

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 mpi

sinds een paar dagen loopt de motor op 3 cilinders bobine vervangen verdeelkap en rotor en de bougies en de kabels vervangen met stethoscoop geluisterd naar de injectoren en die hoor je tikken kleppendeksel er af gehad en geen beschadigingen tezien alles doet het zo tezien injectoren verwisseld en zelfde cilinder blijft niet meelopen bougies vonken allemaal .

jw

Geplaatst door

820/214/cabrio (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kun je compressie en/of lekverliezen meten? Of een 4-gas test doen?

oldford 0
badge

14 jaar

compressie heb ik gemeten en die is goed 4 gas test kan ik helaas niet testen.
vandaag 2x ermee gereden 1ste keer op 3 cilinders lopen 2de keer starten en liep normaal op alle 4 de cilinders en ff later weer op 3 cilinders.

Kontroleer de bedrading en de stekkers van de injectors.

oldford 0
badge

14 jaar

mag toch aannemen dat dat goed is met stethoscoop geluisterd naar de injectoren en die hoor je tikken .
zou ik de bedrading dan toch moeten controleren?

Tja, je zult iets moeten. Als de injector goed werkt en de onsteking ook en je hebt compressie dan moet je verbranding hebben.
De injector zelf is het niet, want die heb je al gewisseld.
Kun je met een stethoscoop horen hoe lang de injector open staat? Kan een kortsluiting zijn of een defecte ecu, alles is mogelijk.
Demonteer eens de brandstofrail, teiltje eronder en dan starten. Kun je de hoeveelheid brandstof zien.

Of je hebt een mechanisch probleem met de kleppen. Lek, nokkenas versleten, etc. etc.

oldford 0
badge

14 jaar

allemaal geven ze een regelmatige tik zo tehoren hetzelfde nokkenas bekeken ziet er goed uit voor de kleppen zou de kop er af moeten lijkt me stug dat er in 1 keer 2 inlaat kleppen stuk zijn of de stoters en net wat je zegt de brandstofrail eraf halen en kijken of die daad werkelijk brandstof door de injector komt de kop eraf halen lijkt me een laatste optie.

Er is een handige test om lekke kleppen mee te vinden. Daar hoeft de kop er niet voor vanaf.
Als je de lekverliezen meet (met druklucht) kun je als ze goed lek zijn zelfs horen of het de inlaat of de uitlaat klep is.

oldford 0
badge

14 jaar

inderdaad nog niet aangedacht.

de injectoren worden aangestuurd van af de ecu geen gebroken kabels of sluiting dus dat is goed alleen wachten op de garage wanneer ze tijd hebben voor de druktest.
met koud start loopt ie nou op 3 cilinders en na een minuut of 8 loopt alles weer mee in het begin maakte het niet uit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover MGF of stel zelf een nieuwe vraag.