👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Als eerste allen een geweldig 2011 gewenst.
De accu van mijn 416 SI loopt steeds leeg na enige tijd stilstand.
Bij een garage accu test laten doen en die gaf het volgende aan: spanning: 12.49v
Gemeten: 407A, accuwaarde: 390 A,
Starttest: Normaal:11.90v, Laadspanning: 13.96v.
Nou was dat wel na een ritje van een km of 30.
toch bleef de accu leeglopen en heb dus toch maar een nieuwe accu geplaatst , en het ging enkele dagen goed, totdat de startmotor duidelijk minder ging presteren, dus startmotor laten reviseren, probleem opgelost.
Mooi niet, weer na enkele dagen het zelfde probleem, nu was de accu na 2 dagen stilstaan zelfs zo leeg, dat er nog geen lampje meer ging branden.
Na plaatsen andere accu, in garage lekstroom gemeten met ingeschakeld alarm en alle deuren en motorkap dicht, dat was 0.02A, toch een mooie waarde.
Inmiddels ben ik kampioen accu wisselen.
Daarna de dynamo gaan verdenken, misschien een diode die doorslaat en daardoor de accu leegzuigt?, dus heb de bruine kabel van de dynamo losgemaakt in de zekeringkast onder de motorkap, zodat er tijdens de nacht geen spanning meer op dynamo staat.
Helaas, dat was het ook niet, en nu is mn trukendoos leeg.
Voor alle duidelijkheid moet ik melden dat het motormanagement lampje in het dashboard stuk is, de kachelweerstand is stuk, en de benzinemeter blijft gewoon op het tankniveau, maar dat kan normaal zijn.
Heb nou even geen idee waar te zoeken, maar wil het wel oplossen, omdat het een machtig fijne auto is.
Helaas is het verhaal wat lang geworden omdat ik zoveel mogelijk info wil geven.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo ben
wat je kunt doen is
maak alle massa punten goed schoon
en haal de helft van je zekeringen eruit
kijk dan wat de auto de volgende dag doet
accu leeg dan moet je de andere zekeringen eruit halen is dat de accu nog vol de je deze weer door de helft en zo kun je er achterkomen wat het is gr hans
Het blijft een vreemde zaak, we hebben gisteren nog maar eens de lekstroom gemeten en er steeds een zekering om de beurt uitgetrokken. zelfs de relais zijn eruit geweest, alles bleef goed.
Daarna tijdens het meten diverse stekkers losgetrokken, geen verschil, zelfs de kabel van de ecu los gehad.
Vandaag een bezoekje aan de dealer gebracht en het probleem uitgelegd, hij verdacht de ecu.
Dus nu is de stekker er vanaf, ben morgenvroeg benieuwd.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 400 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar