Hallo,
Ik heb een Rover 214 SI uit 1996 (Engelse uitvoering, rechtsgestuurd)
Nu gaat sinds een paar dagen regelmatig het alarm af.
Er zit ook een startonderbreker op en wat vreemd is dat ik de ene keer wel de startonderbreker eraf moet halen om te starten en een andere keer weer niet.
Desnoods mag van mij het alarm en de startonderbreker eruit gehaald worden als dit mogelijk is.
Wie o wie kan mij en de gehele buurt rustige nachten bezorgen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zult eerst moeten weten waardoor het alarm afgaat.
Deur/motorkap/kofferklep schakelaars, schoksensor te kritisch afgesteld, beschadigde bedrading waardoor sluiting met massa, etc.
Zoek de alarmunit en volg/controleer de bedrading .
Je kunt inderdaad ook alles eruit halen, maar dan moet je de startonderbreking wel doorverbinden.
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]Je zult eerst moeten weten waardoor het alarm afgaat.
Deur/motorkap/kofferklep schakelaars, schoksensor te kritisch afgesteld, beschadigde bedrading waardoor sluiting met massa, etc.
Zoek de alarmunit en volg/controleer de bedrading .
Je kunt inderdaad ook alles eruit halen, maar dan moet je de startonderbreking wel doorverbinden.
mvg,
Hans.[/quote]
En waarop moet ik dan eventueel de startonderbreking op doorverbinden?
Gr, Maikel
17 jaar
In de meeste gevallen is de draad van het contact naar de startmotor onderbroken door de alarmunit en wordt alleen doorverbonden als het alarm UIT staat zodat je kunt starten.
Haal je nu de alarmunit er uit, moet deze draad weer hersteld worden.
Dat kun je doen door ze aan elkaar te solderen.
je moet alleen even uitzoeken WELKE draad het is, maar als je een schema hebt is dat zo klaar.
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]In de meeste gevallen is de draad van het contact naar de startmotor onderbroken door de alarmunit en wordt alleen doorverbonden als het alarm UIT staat zodat je kunt starten.
Haal je nu de alarmunit er uit, moet deze draad weer hersteld worden.
Dat kun je doen door ze aan elkaar te solderen.
je moet alleen even uitzoeken WELKE draad het is, maar als je een schema hebt is dat zo klaar.
mvg,
Hans.[/quote]
Oké hartstikke bedankt voor de mogelijke oplossing naar een rustige nacht met de accupolen erop en de deuren op slot.
Ik moet alleen dan ergens (misschien op internet) een schema zien te vinden.
Mvg, Maikel
17 jaar
Dit gaat niet werken! De motor computer wordt alleen vrijgegeven als hij een goedgekeurd signaal van de alarm computer ontvangt. Het is dus niet simpel een draadje doorverbinden. Controleer eerst eens je deurschakelaars en de bedrading van je achterklep. Is daar alles goed dan laten uitlezen door iemand met Rovers testbook, deze kan namelijk uitlezen waardoor het alarm de laatste 10 keer is afgegaan.
grt Michael
[quote=michaelf]Dit gaat niet werken! De motor computer wordt alleen vrijgegeven als hij een goedgekeurd signaal van de alarm computer ontvangt. Het is dus niet simpel een draadje doorverbinden. Controleer eerst eens je deurschakelaars en de bedrading van je achterklep. Is daar alles goed dan laten uitlezen door iemand met Rovers testbook, deze kan namelijk uitlezen waardoor het alarm de laatste 10 keer is afgegaan.
grt Michael[/quote]
Bedankt voor het advies.
Ik denk inderdaad dat ik hem maar eens laat uitlezen bij de Rover dealer (British Cars).
Ik moet dan alleen wachten dat ie op NL kenteken staat, want staat nu nog op GB kenteken.
17 jaar
Ik kwam er vandaag achter dat de accu zwak is en terug zakt naar 9 volt.
Zou dit een reden kunnen zijn dat het alarm afgaat??
Mv gr,
Maikel
17 jaar
ja
spannings val geeft alarm
koppel anders de sirene gewoon los
heb je in ieder geval effe geen herrie
als alles weer ok is kan je de sirene dr weer aankoppelen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar