Na lange tijd stil gestaan te hebben mag mijn Engelse Rover 214SI nu eindelijk de weg op.
Nu reed ik vandaag en zag dat er blauwe rook uit de uitlaat komt bij het gasgeven.
Nu heb ik de afgelopen dagen het volgende gezien en gedaan:
* Olie bijgevuld, maar boven maximum. (niet zo handig dus )
* Gaatje in de achterste pot van de uitlaat
* Vocht in de uitlaat van het lange stilstaan
Zou dit een kapotte/versleten keerring betekenen?
Wat kost dit eventueel?
Of denkt iemand anders dat het mogelijk iets anders is? (en wat kost dat evt. ongeveer?)
Ik hoop dat iemand het me kan vertellen, want blauwe rook is vervelend.
Was het witte rook geweest, dan had ik m'n 214 omgebouwd tot Rover Pausmobiel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou toch eerst eens het oliepeil aanpassen en kijken wat dan het effect is. Best kans dat dan het roken over is.
Als je er toch 'n pausmobiel van wilt maken kan dat simpel door even zonder koelwater te gaan rijden. Geheid dat er nadien witte rook uit komt als je weer koelwater gevuld hebt..........
Gr.
Het probleem is gevonden van de blauwe rook uit de uitlaat:
Twee zuigerkamers zijn uitgesleten waardoor er olie langs de zuigerveren en de bougiekabels loopt en hij daar de olie verbrandt.
Nu dus maar een ander motorblok gekocht en dan is het euvel voorbij.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar