Rover 25: Auto start niet

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 IDT

Hallo,

Ik heb hier een Rover 25 Diesel staan waarvan de motor stuk is gegaan,de bout van de nokkenas was afgebroken waardoor alles scheef was geslagen.De klant heeft toen zelf een motor geleverd van een sloperij en die heb ik afgelopen week ingebouwd maar ik krijg het beestje niet aan de praat.De sloperij die de motor verkocht heeft zei dat de hogedruk brandstofpomp stuk was dus die heb ik omgezet mede als de verstuivers en de gelijk de gloeibougies vernieuwd.Distributie was ook recent vernieuwd en zag er ook netjes uit en timing is goed van zowel de distributie als de hogedrukpomp.Hele zaakje omgebouwd maar krijg geen leven in de brouwerij.Draait goed rond maar geen teken van aanslaan.Zodra ik even wat remmenreiniger in de luchtfilterbuis spuit springt die gelijk aan.
Proberen aan te slepen maar dit helpt ook niet.Lagedruk brandstof is ontlucht en zodra ik de leidingen op de verstuivers losdraai en start dan komt de brandstof met een flinke straal naar buiten dus brandstof krijgt die.Uitgelezen op storingen maar niks aanwezig en ook de BDP sensor vervangen.Ook heeft die een sensor op de 1e verstuivers,die nog eens gewisseld maar ook geen nut.

Nu mijn vraag,zit er nog iets van een startbeveiliging op deze auto?Het rode lampje op het dashboard gaat uit zodra ik hem op contact zet.
Maar er komt wel brandstof uit de leidingen dus de stopklep gaat open.Heel vreemd allemaal.

Misschien dat iemand dit ook meegemaakt heeft :-)

Mvgr,

Patrick de Vries

patje78

Geplaatst door patje78 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover Rover 25? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

de retour v/d verstuivers toevallig niet gaar ? waardoor er teveel diesel retour gaat ?

patje78 (0) PRO, 15 jaar geleden

Nee,die heb ik gecontroleerd en is goed.
Nu heb ik zelf de timing gecontroleerd van de distributie (deze was vervangen door de vorige eigenaar van het motorblok en vertelde dat die goed was).
Nu kwam ik tot de conclusie dat ik de merktekens helemaal niet overeen krijg.Ik heb de gegevens van Autodata2006 overgenomen en ik neem toch aan dat deze goed zijn.Ik heb het vliegwiel geblokkeerd met een pen en daarna ook het tandwiel van de hogedrukpomp maar het merkteken van de nokkenas komt helemaal niet overeen,die zijn minstens een kwart slag van elkaar verwijderd.Ik kan me dus niet voorstellen dat deze motor gedraaid heeft of er is flink geknoeid met deze motor.ik ga hem morgen in ieder geval op timing zetten volgens de gegevens en dan kijken wat die doet.....ik heb er in ieder geval geen goed gevoel bij,haha :-)

In ieder geval bedankt voor de reactie en ik zal de oplossing plaatsen als ik het gevonden heb,

Gr patrick

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover Rover 25 of stel zelf een nieuwe vraag.