close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Rover 200: drijfstang lagers

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 214si

Weet iemand of je de drijfstanglagerschalen kunt vervangen als je alleen de carterpan eraf haalt.
En bij de dealer geven ze drie verschillende lagerschalen aan rood,groen of blau.
Kan iemand mij vertellen wat er standaard in zit of hoe je dat kan zien.

gr. sjoerd

Geplaatst door

sjoerd vw monteur (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Even uit mijn hoofd gezegd staat er een nummer op de krukas.
Aan de hand van dit nummer heeft de (voormalige) dealer een schema met de kleurcodes.
Deze schalen hebben een verschillende dikte en moeten dus op exact de goede plaats gemonteerd worden.
De lagerschalen hebben verschillend gekleurde zijkanten en als die al een tijd gedraaid hebben kun je die kleur helaas niet meer zien.

Succes,
Koos.

Hallo koos

Bedankt voor de info!
Weet je toevallig ook of je er nog bij kan via carterpan?

gr sjoerd

Ik weet ff niet meer helaas of je er ook zo bij kunt(is al een tijdeje geleden dat we er aan gewerkt hebben), dus dat wordt sleutelen en uitvinden!



Even in mijn geheugen gespit:
Volgens mij zit er een soort plaat onder de krukas die wordt vastgehouden door de kopbouten.
Dat betekent dus dat je sowieso de klepdeksel(s) moet verwijderen en de kopbouten moet lossen.
Dus ook olie en koelvloeistof aflaten.

Succes,
Koos.

De drijfstanglagers kun je vervangen op deze manier, maar de krukaslagers niet.

Er zijn geen lagerkappen, je zult de onderstehelft van het blok los moeten halen, en de krukas eruit moeten halen, en dus ook het vliegwiel.
Eigenlijk kan het gewoon niet, haal het hele blok eruit, en de in de bok herbouwen.

Rapier 0

15 jaar

Bedankt voor alle reactie's.
Ik ga eerdaags gewoon maar slopen en zien waar het schip srand.

gr sjoerd

even uit mijn hoofd, ik heb een jaar of wat geleden een zuiger vervangen van zo"n blok. Ik weet niet zeker meer of er een losse plaat onder in de motor zat, die loskwam na het uitdraaien van de kopbouten, maar volgens mijn geheugen niet.

De kopbouten ( erg lang ) lopen tot de onderste krukkasthelft, waarmee je eigenlijk het blok samentrekt, de drijfstang kon ik eruithalen terwijl het blok ingebouwd zat, dus afgaande hiervan ZOU het moeten lukken.

Kom je echter een plaat tegen, waar je niet langs kunt als je de carterpanlos het, dan moeten inderdaad de kopbouten eruit. Verstandiger is het dan inderdaad om het blok er in zijn geheel uit te lepelen.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.