👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste Roverspecialisten,
Heb een 75 binnengekregen met een defecte airco-compressor (vastgelopen) en de trillingsdemper op de krukas. Deze laatste waarschijnlijk doordat de belasting vanaf de compressor veel te hoog was. Na Spoelen, montage v/e nieuwe compressor en dito trillingsdemper was alles ok. Na een tijdje proefdraaien begon de koppeling v/d compressor plots stuiterend in te schakelen. Na kontrole v/d drukken bleek de hoge druk veel te hoog op te lopen, doordat de ventilator niet werkt. De relais die deze stuurt wordt wel bekrachtigd vanop het moment dat men de climtronic inschakeld. Als ik de relais overbrug werkt deze nog niet, dus ventilator defect. Tenzij? Weet er iemand of de ventilator PWM gestuurd wordt of via directe voeding, of is een defecte ventilator een veel voorkomend probleem?
Alvast bedankt op voorhand
Stefan Nollet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Stefan,
Komt veel voor. Vaak vernieuwd men de hele unit. Kostbaar.Oorzaak meestal de koolborsteltjes. Deze kun je ook vervangen. Wel wat werk maar je klant zal je meer waarderen.
Sjoerd
Hallo Sjoerd,
Bedankt voor de reactie!!
Tot hoors.
Stefan
Een uitgebreide handleiding hiervoor is te vinden op "The ultimate rover 75 website" onder het kopje downloads. (even googelen)
Sjoerd
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 75 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar