Auto verliest koelwater en het is slecht te zien waar.Het lijkt uit het inlaatspruitstuk te komen, maar om dat zeker te kunnen zeggen moet er nogal wat gedemonteerd worden.Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem?Of is het toch de koelwaterbuis die er onderdoor loopt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
sinds kort gebruik ik een fluo middel (zoals bij airco) maar dan in het koelwater(het produkt is niet hetzelfde) laat de motor draaien en controleer dan met de lamp totdat er sporen zijn, als het een kleine lek is duurt het wel wat en laat de klant enkele dagen rijden
nadien demonteren en kun je met behulp van de lamp de juiste plaats van lekkage vaststellen
ik heb nogal wat gewerkt aan usa v8 motoren en dan is het onmisbaar, het is trouwens een amerikaans produkt
nb. het bestaat ook voor olielekkage
met de rover kan ik je helaas niet helpen
Inlaatkanaal gedemonteerd en inderdaad blijkt de kunststof inlaatspruitstuk een rubberen pakking te hebben die stuk was.Dealer heeft hem op voorraad, dus conclusie is dat het wel eens vaker voorkomt.
, wat is het produkt waar jij het over hebt en waar kun je dit verkrijgen?
Als de Dealer het goed heeft gedaan dan heb je nu een andere pakking gekregen.
Ik dacht groen i.p.v. zwart en tevens tapeinden met meoren i.p.v. bouten.
Dit komt inderdaad meer voor en het lijkt dan tussen de kop uit tekomen doch dit is niet zo.
Let ook goed op bij het warm draaien kookt zeer snel dooor de aanwezige lucht in het koelsysteem, wij hebben een vacuumvulapparaat aangeschaft vanwege dit probleem.
Het beste rijdt je de wagen even warm en daarna afvullen.
P.S.
Koelwater buis roest ook nog weleens door
het is de firma navatio in belgie die de fluo tracker verkoopt onder haar eigen merknaam; de originele amerikaanse naam ben ik vergeten (het is ook al een tijdje geleden, en heb het merk toen in belgie gezocht maar niet gevonden; enkel in duitsland was het te krijgen als ik maar voldoende flesjes afnam)in nederland vindt je zeker een gelijkaardige firma; ik denk aan wurth, berner of zelfs brezan
voor de motorolie is de naam "novaleak oil"
voor het koelcircuit is de naan "novaleak water"
voor de airco is de naam "novaleak airco"
het gebruik is als volgt; de fluo wordt toegevoegd en dan met behulp van een UV lamp wordt de lekkage opgezocht; waarna er kan gedemonteerd en hersteld worden
het vacumvulapparaat van collega om koelsystemen te vullen is in de moderne garage een onmisbaar toestel en spaart enorm veel tijd
Bedankt .We hebben inderdaad een groene pakking gekregen en er zaten al een aantal tapeinden gemonteerd en ook een stel bouten.Het is al weer in elkaar gezet, maar we hebben er geen andere tapeinden voor gekregen.Is het raadzaam alsnog de bouten voor nieuwe tapeinden te wisselen?
Volgens het service bulletin van rover moeten de bouten worden vervangen door tapeinden, wij doen het altijd
het is aan te raden om de tapeinden er in te zetten om te voorkomen dat de bouten er uit lopen en alsnog weer lekkage optreed
Dank je John.Ik zie dat je thuis bent in Rover en al heel wat hebt geantwoord.Dit item is al een paar jaar oud, maar elke aanvulling is voor de collega-monteurs natuurlijk goed bruikbaar.
oplossing van een ex-rovermonteur, orginelen rover pakking(licht groen van kleur) incl tapeinde met borgmoeren vervangen, pas dan is het probleem opgelost
18 jaar
Barry,
Deze vraag is gesteld op 29 juli 2003 antwoorden hier op heeft nu geen zin meer.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 416 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar