Hallo,
Heb een 2.0 Diesel 2003 200.000 km gelopen
Ik ben door de bergen gereden en waarbij de auto flink moets trekken. Daarna heb ik even tegen de 190km gereden waarbij de auto een dove plof en zwarte rook uit de uitlaat kwam. Auto sloeg af en daarna wou hij weer normaal lopen. Heb 1000 km met dit euvel gereden alleen inhouden boven de 120 km blijft .Ik had altijd al een beetje water verbruik. maar niet ernstig,(dacht aan slang los of zo) maar nu verbruikt hij ook olie. en op een ander moment heb ik weer te weel olie, snap er niks van. ik denk koppakking maar misschien niet meer kapot, Vreemd genoeg heb ik geen witte of donker pluim uit mijn uitlaat.
Hoe kan ik dit testen. of heeft iemand dit eerder gehad?
En als ik de koppakking ga vervangen is kopbouten vervangen raadzaam of maakt het niet uit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat het je turbo wel eens kan zijn . ongeveer het zelfde gehoord bij een vriend van mij.
als je oliepijl hoger word dan wil dit zeggen dat er koelwater bij je olie in komt waardoor het pijl stijgt
dit kan maar door 1 ding lekke koppakking
alleen zou je dan wel je koelwaterpijl moeten zien zakken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 45 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar