De dealer heeft aan mijn Rover het volgende gedaan:
Versn.bak gede- en monteerd
Overbr. Hevel Druklager gangbaar gemaakt
Koppelingsset vernieuwd
Olie versn.bak gevuld.
Wat mag dit kosten aan arbeidsloon en een nieuwe koppelingsset?
Ik ben erg benieuwd. Na enkele reacties, zal ik de prijs vermelden, die mij overigens aardig tegenviel.
PS Het euvel was dat de auto bij het wegrijden niet meer koppelde. Met de koppelingspedaal NIET ingedrukt, kon de versnellingspook wel in alle standen gezet worden. Volgens de dealer (achteraf) was de pen die door de pedaal in een soort cilinder wordt geduwd, verbogen en vast blijven hangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vervangen koppeling (waarbij versnellingsbak gedemonteerd wordt) kost inclusief drukgroep en druklager (das dus een hele koppelingsset) 800 euro bij dealer in amersfoort en nieuwegein en utrecht maar in hilversum 1200 euro. toen ik de prijs opvroeg.
De groep zelf kost ongeveer 300 euro (das duur in verhouding tot andere auto's)
Ik heb het wel over de diesel maar bij benzine zal t niet zo veel uitmaken want dat blok lijkt er erg op.
Speciale rover MTF94 versnellingsbakolie kost 10 euro (exclusief arbeid maar dit stelt nix voor).
mijn koppeling ging 250.000 km mee. en als ik t zo hoor van anderen is dat redelijk normaal voor een rover diesel. (veel meer komt ook voor natuurlijk)
Dan heb ik t nog redelijk getroffen lijkt 't.
Ik was kwijt: Koppelset 256, olie en div 30 en arbeid 320. Incl BTW is dat ¤ 718,-.
Ik heb een 45, 2.0 Diesel. Hij heeft 205.000 gereden.
19 jaar
dat valt mee. Welke dealer was dit?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 45 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar