Rover 200: Loopt op 3 cilinders.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 214SI

Hallo,

Ik ben bezig met een Rover 214SI die op 3 cilinders loopt.
Dit type motor heeft nog gewoon een verdeelkap en 1 bobine.
Cilinder 2 werkt niet mee.
Bougie cilinder 2 vonkt.
Brandstof krijgt hij ook.
Kleppen cilinder 2 staat ook niet vast dus blijven niet open staan.
Ik heb de injector verwisseld van cilinder 2 naar cilinder 1 maar probleem blijft zich voor doen bij cilinder 2.
Eigenlijk wil ik eerst compressie gaan meten , maar omdat ik nu dat gereedschap niet bij de hand heb probeer ik eerst hier wat informatie te winnen.
Gebeurt het vaker dat er kleppen verbranden/kapot gaan?
Auto heeft 80149km gelopen.
Tevens zou ik graag een tekening willen hebben voor montage distributieriem en aanhaalmomenten cilinderkop.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr.Herman.

Herman BMW

Geplaatst door Herman BMW (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden

Vandaag compressie gemeten en de waardes zijn:
-cilinder 1 190PSI
-cilinder 2 30PSI
-cilinder 3 180PSI
-cilinder 4 190PSI

Dus ik ga de cilinderkop er maar afhalen en bekijken wat er mis is.

slayer1981 (0) PRO, 12 jaar geleden

Zal wel een verbrande klep zijn, (gebeurd vaak als ze op gas lopen.)
Volgens mij heeft deze ook losse cilinderbussen ... dus oppassen
Distributie spreekt voor zich als je het los heb... staan duidelijke merktekens.

Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden

Ok daar zal ik op letten.
Weet je toevallig wanneer distributieriem vervangen moet worden(km).
Heb je aanhaalmomenten van de cilinderkopbouten voor me?

jeroen5305 (0), 12 jaar geleden

20Nm + 180 graden + 180 graden, inderdaad losse cilinderbussen

slayer1981 (0) PRO, 12 jaar geleden

Er kunnen 2 type spanners opzitten .. een handmatige en een automatische.
Die met handmatige rond de 60000 km verv.
Die met een automatische kan 90000 blijven zitten

Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden

Cilinderkop gedemonteerd en een uitlaatklep is kapot.
Hier een nieuwe in gezet en de rest laten controleren van de betreffende cilinder.
Gister alles gemonteerd en loopt weer goed.
Iedereen bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 200 of stel zelf een nieuwe vraag.